Kiesett egy budapesti gyermekotthon harmadik emeletéről egy 13 éves fiú, a nevelők a rendőröktől tudták meg
Belső vizsgálatot indítottak.
Belső vizsgálatot indítottak.
A fővárosban kifejezetten rossz a helyzet, több gyermekotthoni csoportot is átszerveztek.
A rendőrség és más erőszakszervezetek világát hozza be az ágazatba a magánjellegű kérdéseket tartalmazó vizsgálat a tiltakozók szerint.
Az érintetteket a Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ) ellenőrzi majd.
Kétezer nevelőszülő hiányzik ahhoz, hogy minden gyerek családban nőhessen fel.
23 ezer gyerek él állami gondoskodásban. Elhanyagolás, bántalmazás, a szülők szenvedélybetegsége, betegsége, halála miatt - erre hívja fel a figyelmet az SOS Gyermekfalvak minden egyes nap, de október 7-én, az állami gondoskodásban élő gyerekek napján különösen.
Az állami gondoskodásban élő gyerekeknek nincs „látható” traumája, pedig rengeteg segítségre van szükségük – mondja Romet-Balla Ágnes, a magyarországi SOS Gyermekfalvak adománygyűjtési és kommunikációs vezetője. Akivel többek között arról beszélgettünk, milyen út vezetett első munkahelyéről a 110 nevelőszülővel dolgozó szervezethez.
Gyivis, zacis, lelences, állami gondozott. Évtizedek óta így bélyegzik meg azokat a gyerekeket, akik elveszítették a szüleiket. És akikkel szemben számtalan előítélet él a társadalomban. Október 7-e az állami gondoskodásban élő gyerekeknek napja.
Kaotikus családi háttér, traumatizált gyerekkor, tanulási nehézségek, az állami gondozottak „stigmája” – ilyen terhekkel a hátukon próbálnak előrehaladni az iskolarendszerben a nevelőszülőknél, lakásotthonban vagy gyermekotthonban élő tizenévesek, akiknek sokszor az ezer sebből vérző oktatási rendszer sem tudja megadni azt a figyelmet, amire szükségük lenne. Sokaknak mégis sikerül kitörni: van, aki ma már egyetemista, mások szakmát szereznek. Október 7-e az állami gondoskodásban élő gyerekek napja.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.