#történelem_oktatás

Közoktatás Eduline

Az általános iskolában csak magyar történelmet kellene tanítani? Reagált az ötletre Jocó bácsi

A magyar történelmet nagyon nehéz önmagában kezelni, „a felfedezések nélkül nem érthető meg a magyar gazdaság visszaesése, a francia forradalom nélkül a jakobinus mozgalom, a hitleri Németország nélkül pedig a II. világháború magyar vonatkozásai” – reagált Balatoni József történelemtanár Schmidt Mária történelemoktatásról szóló blogbejegyzésére.

Közoktatás MTI

Valóban csökkenhet történelemből a tananyag az új NAT-ban?

A történelemoktatás terén a legégetőbb probléma a tananyag zsúfoltsága, ezen kétségkívül változtat az új Nemzeti alaptanterv (NAT) tervezete. Számos, főleg egyetemes történelmi téma került ki az új NAT-ból, ami korábban része volt a tantervnek - mondta a Magyar Időknek a Történelemoktatók Szakmai Egyesületének elnöke.

Közoktatás Eduline

Hogy maradhatott ki a történelemkönyvekből a forradalom és a Napkirály?

Nem csak a közép-európai országokban folyik folyamatos vita arról, hogy mi legyen a történelemoktatás tartalma, mi legyen kötelező anyag. Erről tanúskodik a párizsi Le Figaro, amely szörnyülködve ír arról, hogy a francia kollégiumokban - a 11-15 éves korosztályban, a francia fordított számozás szerint a VI. osztálytól az I. osztályig - alaposan ritkították a listán kötelezően szereplő nagy történelmi személyiségek számát.

Itt vannak a megoldókulcsok, ilyen volt a központi felvételi a diákok szerint Közoktatás Székács Linda

Itt vannak a megoldókulcsok, ilyen volt a központi felvételi a diákok szerint

Január 18-án délelőtt 10 órától több mint 68 ezer diák írja a központi felvételi vizsgát matekból és magyarból az ország 555 helyszínén. Kövessétek velünk az eseményeket az Eduline-on, ahol a vizsga után diákvéleményekkel és szaktanári véleményekkel várunk titeket, később pedig jövünk a feladatlapokkal is.