Egyre kevésbé tudnak írni a kínai fiatalok, emelik az írásórák számát
A szépírás- és kalligráfiaórák számának megemelésével próbálja a kínai fiatalokat több kézírásra ösztönözni szeptembertől az oktatási minisztérium.
A szépírás- és kalligráfiaórák számának megemelésével próbálja a kínai fiatalokat több kézírásra ösztönözni szeptembertől az oktatási minisztérium.
Szabad beszélgetés, kézimunka, az ember élete, szépírás – ma már nemcsak a diákok, hanem a tanárok számára is ismeretlenek ezek a tantárgyak, pedig a 20. század első felében az elemi és polgári iskolák tantervének fontos része volt. Sok közülük beolvadt más tantárgyakba, átalakult vagy teljesen kikopott az oktatásból. De olyan tárgyra is találunk példát, amely sokévnyi elfeledettség után – úgy tűnik – ismét része lesz a kötelező tananyagnak.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.