Egyre kevésbé tudnak írni a kínai fiatalok, emelik az írásórák számát
A szépírás- és kalligráfiaórák számának megemelésével próbálja a kínai fiatalokat több kézírásra ösztönözni szeptembertől az oktatási minisztérium.
A szépírás- és kalligráfiaórák számának megemelésével próbálja a kínai fiatalokat több kézírásra ösztönözni szeptembertől az oktatási minisztérium.
Szabad beszélgetés, kézimunka, az ember élete, szépírás – ma már nemcsak a diákok, hanem a tanárok számára is ismeretlenek ezek a tantárgyak, pedig a 20. század első felében az elemi és polgári iskolák tantervének fontos része volt. Sok közülük beolvadt más tantárgyakba, átalakult vagy teljesen kikopott az oktatásból. De olyan tárgyra is találunk példát, amely sokévnyi elfeledettség után – úgy tűnik – ismét része lesz a kötelező tananyagnak.
A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.