A „zsenialitás” férfi privilégium? - új kutatás készült a lányok hátrányáról a tudományban
„Ha egy mérnökre, egy informatikusra vagy egy fizikusra gondolunk, nagy eséllyel egy férfit képzelünk magunk elé.”
„Ha egy mérnökre, egy informatikusra vagy egy fizikusra gondolunk, nagy eséllyel egy férfit képzelünk magunk elé.”
Hiába tartják kiemelten fontosnak a tanárok munkáját, a magyarok többsége mégis úgy érzi, alig kapnak megfelelő elismerést. Kiderült, mely szakmákat értékeljük a leginkább – és a legkevésbé – hasznosnak, illetve melyeket látjuk túlfizetettnek.
A változások többsége már a következő tanév első napjától érvényes.
Nagyon nagy visszaesés történt a fegyveres szerveknél dolgozó munkavállalók számában. Budapesten 20 év alatt az alkalmazottak több mint fele hagyta el a pályát.
Bizonyos diploma nélküli szakmák gyakran jobb fizetést ígérnek, mint azok, amik felsőfokú oklevelet igényelnek. Magyarország legjobban fizetett munkaköre is ilyen, a betöltése viszont rendkívül komoly tudáshoz és feltételekhez kötött.
Népi mesterségek közül válogattunk, mindegyikről tudjátok, hogy mivel foglalkoztak?
A magyar fiatalok többek között öt arany-, egy ezüst-, négy bronzérmet és hét kiválósági érmet szereztek.
Elsősorban „női szakmák” állnak a legnépszerűbb képzések listájának élén az egyik felnőttképzési portál szerint.
Egyre több szakképesítés közül válogathattok, sok közülük online formában is elérhető.
A kérdés az: léteznek-e a következő szakmák vagy csak kitaláltuk őket.
Talán nem is gondolnátok, melyik szakképesítésekkel kereshettek ma jól úgy, hogy a betöltendő pozíciókért ráadásul nem állnak sorba a jelentkezők.
Hamarosan kezdődik a középiskolai felvételi, a diákoknak dönteniük kell arról, merre tovább. Ha bizonytalanok vagytok, ezekkel az ingyenes tesztekkel kicsit közelebb kerülhettek a válaszhoz.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.