Európa élvonalába tartozik Magyarország a friss diplomások foglalkoztatottságát tekintve
90 százalék fölött van Magyarországon a friss diplomások foglalkoztatottsági rátája.
90 százalék fölött van Magyarországon a friss diplomások foglalkoztatottsági rátája.
Egyre több nő választja a mozdonyvezetői pályát Magyarországon, de a szakma továbbra is kihívásokkal jár. A MÁV-nál a női dolgozók külön képzést kapnak, és bizonyos fizikai korlátozások miatt nem vezethetnek minden járműtípust.
Nem mindegy, mennyi idő alatt talál munkát egy friss diplomás. A Diplomás Pályakövetési Rendszer (DPR) adatai szerint vannak alapszakok, ahol a pályakezdőknek jóval hosszabb ideig tart elhelyezkedniük a munkaerőpiacon - néhány esetben több mint három hónapot kell várni az első állásra.
Melyik diploma ér a legtöbbet a munkaerőpiacon? A Diplomás Pályakövetési Rendszer (DPR) adatai segítenek abban, hogy tisztábban lássuk, milyen esélyekkel indulnak a friss diplomások a munkakeresésben.
A gyakorlat végén akár kormánytisztviselői kinevezést is szerezhetnek a résztvevők.
A mesterséges intelligencia (MI) rohamos fejlődése egyre több munkahelyet alakít át – különösen a belépő szintű állásokban érezhető a változás. Mégis vannak olyan szakmák, amelyek hosszú távon is emberi jelenlétet, kreativitást vagy érzelmi intelligenciát igényelnek, így kevésbé fenyegeti őket az automatizáció.
Megelőzi a prémiumokat és a cafeteriát is.
A legmagasabb igénye a műszaki területeken végzetteknek, míg a legalacsonyabb a bölcsészeknek és a jogászoknak van.
Megnéztük, mennyit keresnek azok a pályakezdők, akik informatikai diplomát szereztek.
Egy úttörő brit program keretében több ezer fiatal tanulhatja meg a munkaerőpiacon és a mindennapi életben is nélkülözhetetlen puha készségeket (soft skills), mint az empátia, időgazdálkodás vagy a telefonos kommunikáció.
Minél jobban teljesítenek a diákok, annál több támogatást kaphatnak a sikeres szakmaszerzésért.
A felmérés szerint a bölcsészet és művészeti képzéseken végzettek használják legkevésbé a megszerzett tudásukat a jelenlegi munkájukban.
A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.