#pilótaképzés

Felsőoktatás Székács Linda

Diákok száza jelentkezett idén a legdrágább egyetemi képzésre; közel harmaduk diplomája lehet, hogy semmit sem fog érni

Félévente több mint négymillió forintba kerül és csak önköltséges formában elérhető, ezért közel sem mindegy, milyen lehetőségei lesznek az egyetem után azoknak, akik repülőmérnöki képzésre járnak, vagy arra készülnek. Az alapszak Magyarországon három intézményben elérhető, az egyikről a napokban derült ki, hogy több probléma is lehet vele.

Felnőttképzés Székács Linda

„Pilótának lenni az egyik legjobban jövedelmező végzettség”

Egyre több magyar egyetem indít „pilótaképzést”, vagyis repülőmérnök vagy légijármű-üzemeltetési szakmérnök szakot. Köztük a győri Széchenyi István Egyetem is, amely először 2025 februárjában fogadja a felvett hallgatókat. A képzésről Némethné Farkas Katával, az intézmény Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának vezetőjével beszélgettünk. A cikk a HVG Diploma 2025-ös kiadványában jelent meg.

Tandíjra, lakhatásra vagy akár egy új laptopra kellene pénz? A diákhitel mindegyikre megoldást kínál Felsőoktatás Gál Luca

Tandíjra, lakhatásra vagy akár egy új laptopra kellene pénz? A diákhitel mindegyikre megoldást kínál

Sok egyetemista szembesül anyagi nehézségekkel a tanulmányai során. Az önköltséges képzésre felvételt nyert hallgatóknak éveken át komoly összegeket kell fizetniük. A magyar felsőoktatási intézményekben a tandíjak intézménytől és szaktól függően eltérnek, de a legtöbb alapképzés féléves díja 270 000 és 500 000 forint között mozog, míg a mesterképzések esetében ez az összeg jellemzően 300 000–400 000 forint között alakul. Bizonyos szakokon – például az orvosi vagy a repülőmérnöki képzéseken – a tandíj akár több millió forint is lehet félévente.