#olvasónapló

Közoktatás Eduline

„Soha nem olvasok kötelezőket”

Galaxis útikalauz stopposoknak, Harry Potter, A Da Vinci kód. Néhány azok közül a könyvek közül, melyeket tanulók javasolnak kötelező olvasmánynak. Sok pedagógus, ma már abban sem biztos, hogy a kötelezőket feltétlenül olvasva kell megismerniük a nebulóknak. Mennyire időszerűek a mai kötelező olvasmányok, és lehet-e változtatni a listákon?

Közoktatás Eduline

Olvasónaplók

Kötelező olvasmányok olvasónaplói - részlet az Egri Csillagok olvasónaplóból:. Török Bálint is eléjük állt, de nem énekeltek. Török Jancsi sírva borult édesapjára.

Közoktatás Eduline

Madách Imre: Az ember tragédiája olvasónapló

Az ember tragédiája Madách Imre legfontosabb és legismertebb műve. 1859. február 17-én kezdte írni és 1860. március 26-án fejezte be. Arany János javaslatára és segítségével 1860-61-ben javításokat eszközölt művén. Nyomtatásban először 1862. január 12-én jelent meg. Színpadi bemutatására 1863-ban került sor. A Tragédia műfaja drámai költemény, benne az emberiség sorskérdései fogalmazódnak meg. A drámai költemény főhőse az örök ember megtestesítője, akit mindig a boldogság keresése foglalkoztatta. A Tragédia rokonsága az európai drámai költeményekkel a mitikus lények megjelenítésében mutatható ki. Ezek a lények az emberiség történelmének alkotóivá váltak, bennük a szerzők az anti-isten képzetét alkották meg. Ők Istennel azonos erőt birtokolnak, de a gondolkodásmódjuk pont ellentétes Isten gondolkodásával. A Tragédiában ez az alak Lucifer.