„Nem a falusi kisiskola viszi el a pénzt, hanem az, hogy egy közepes városban több gimnázium van"
Lannert Judit oktatáskutató szerint a hazai iskolarendszerben egyszerre van jelen a rendszerben a hiány és a pazarlás.
Lannert Judit oktatáskutató szerint a hazai iskolarendszerben egyszerre van jelen a rendszerben a hiány és a pazarlás.
Van olyan település, ahol a megyei harmadosztályban szereplő focicsapat öltözőjében alakítottak ki tantermeket.
Polónyi István oktatáskutató szerint a kisiskolák bezárása kétségbeesett kísérlet lenne arra, hogy a jelenlegi tanárhiányt, és a hosszabb távon is várható tanárhiányt próbálják meg csökkenteni.
Évek óta komoly tanárhiánnyal küzdenek a kistelepülési iskolák, amelyek a nyugdíjba vonulók helyére egyre nehezebben tudnak felvenni új tanárokat: főként gyógypedagógusokat, informatika és természettudományos szakosokat keresnek hiába. Sok pedagógus párhuzamosan három-négy iskolában tanít, naponta ingázva a települések között, az iskolaigazgatók pedig – jobb megoldás híján – „bartereznek”.
200-ból 181,8 vagy éppenséggel 182,72 pont – ilyen és ehhez hasonlóan magas pontszámokkal vették fel a diákokat a legjobb gimnáziumokba az előző felvételi eljárásban. Mutatjuk a legjobb középiskolák 2025-ös felvételi ponthatárait.