„Az olyan néniknek és bácsiknak készítünk szendvicset, akiknek nincs otthonuk. És nincs szendvicsük sem.”
Diákok segítik a hajléktalan embereket egy plusz szendviccsel.
Diákok segítik a hajléktalan embereket egy plusz szendviccsel.
Tizenöt diák mesterséges intelligenciával írhatta meg az angolérettségi fogalmazását egy budapesti szakképző iskolában – állítja az egyik vizsgaelnök. A bizonyítványokat már nem lehet visszavonni.
Sok diákban felmerül a kérdés: ki lehet menni az iskolából óraközi szünetben vagy tanítási időben, engedély nélkül?
Minden budapesti iskola diákja 7-ediktől 12-edik osztályig jelentkezhet diákképviselőnek.
Egy Magyarországon végzett felmérés szerint az 5–6. osztályig még a diákok 70 százaléka járna szívesebben gyalog vagy biciklivel iskolába, de mire felsősök lesznek, a lelkesedés jócskán visszaesik.
Már az első tanítási napon gondok adódtak a diákok iskolába jutásával Hajdúviden. Ugyanis a hajdúböszörményi iskolába tartó közel negyven gyerek egyszerűen nem fért fel a zsúfolt távolsági buszra. A probléma az önkormányzat és a tankerület közti felelősségi vitára vezethető vissza.
A tanév első napján Magyar Péter is jókívánságokkal fordult a diákokhoz, Karácsony Gergely pedig a sikeres villamosfelújításokról beszélt, mellyel az iskolába mehetnek a tanulók.
Az elmúlt tanévben mindössze 474 fejlesztő pedagógus dolgozott országosan, ami csupán 33 fővel több, mint egy évvel korábban.
A diákigazolvány bemutatásával egy verseskötettel gazdagodhatnak a diákok.
Sok diák nem tud tanulni anélkül, hogy ne kapná elő közben a telefonját. 65 százalékuk már most attól tart, hogy a digitális szokásaik hosszú távon is akadályozni fogják őket a munkában vagy tanulásban.
Amíg mások a MÁV menetrendjét böngészik és reménykednek abban, hogy nem késik (annyit) a vonat, az Álmos Vezér Gimnázium diákjai biztosra mennek: gyalog indultak el a nyári táborba. Ha így nézzük, ez az egyetlen utazási mód, ahol garantáltan időben odaérnek – még ha közben 130 kilométert kell is megtenniük.
Öt gyulai szakképzős diák nem nézte tétlenül, hogy iskolájukban több diáknak sincs megfelelő ruhája. A saját ötletükből induló ProjectC segítségével egy teljesen új mozgalmat indítottak el.
Nyolcadikosként komoly döntés előtt álltok: melyik középiskola, milyen irány, milyen szakma illik hozzátok? Ebben segít nektek az Országos Pályaorientációs Vizsgálat (OPM). 10 kérdés – 10 válasz formában elmondjuk, mire számíthattok.