Kilép a Szakképzési Innovációs Tanácsból (SZIT) a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), közleményükben azt írják: a szakképzés 4.0 stratégiában szereplő reformok megvalósítására szánt idő aggasztóan rövid.
Még nincs minden veszve. Ha valakit nem vettek fel az általa megjelölt szakok egyikére sem, akkor még pótfelvételivel bekerülhet a felsőoktatásba. Utánajártunk, mik a legfontosabb szabályok.
A fizikai munkakörben dolgozó magyarok alig egynegyede tesz félre rendszeresen a nyugdíjas éveire és több mint kilencven százalékuknak nincs nyugdíjterve – derül ki az Aegon legfrissebb nyugdíjkutatásából.
A nagyobb, külföldi tulajdonú, Közép-Magyarországon elhelyezkedő, és exportra termelő cégek szívják fel a legtöbb pályakezdő közgazdászt és pénzügyest. A kisebb cégek sokat akarnak alkalmazottaiktól, és jobban félnek a friss diplomásoktól, - akik viszont a Big4-ról álmodoznak, fizetési igényeik pedig sokszor jóval túllépik a reális határt. Munkaerő-piaci körkép a gazdasági végzettségűek szemével.
A Portus Buda Group Zrt. fejlesztésében 1700 négyzetméter alapterületű luxus iroda épül Budapesten a Piarista köz és a Pesti Barnabás utca közti volt ELTE tömb felső két szintjén.
Magyarország második legnagyobb, országos hálózattal rendelkező iskolaszövetkezete, a Fürge Diák 1,000 munkaórát adományoz olyan társadalmi célra, amely közvetlenül hatást gyakorolhat a fiatalok elhelyezkedési esélyeinek növelésére. A pályázati formában felajánlott munkaórákat a nyertes pályázó igényeinek megfelelően kiválasztott és felkészített diák munkavállalók, a Fürge Diák tagjai teljesítik - természetesen a pályázat-nyertes civil szervezet számára díjmentesen. A többhónapos akció szakmai együttműködő partnere a Nonprofit Információs és Oktatási Központ Alapítvány (NIOK).
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.