Több kifejezetten diákoknak kiépített szálláshelyre lenne szükség Európában Pályakezdés
Tornyos Kata

Több kifejezetten diákoknak kiépített szálláshelyre lenne szükség Európában

Befektetési lehetőségnek sem utolsó, ráadásul az egyetemek vonzerejét is növelné, ha kellő mennyiségű diákspecifikus szálláshely épülne Európában.

2022-ben több mint 11,5 milliárd eurót (4279 milliárd forint) fektettek Európában kifejezetten a diákoknak épített szállásokba (purpose built student accomodation, rövidítve PBSA), de még ez is csak a kereslet 15 százalékát fedi le a földrészünkön – olvasható a Világgazdaságon, akik a CBRE globális ingatlan-tanácsadó cég kutatására hivatkoztak.

A kifejezetten diákoknak kiépített szálláshelyek több szolgáltatást nyújtanak, mint egy kollégium: az elemző cég szerint van olyan hely, ahol a diákok lakhatnak, dolgozhatnak, tanulhatnak, szocializálódhatnak és szórakozhatnak.

"Magyarországon a PBSA-piac fejlődésére még várni kell néhány évet: azoknak, akik ilyen típusú szállást szeretnének, egyelőre a magánbérleti piacon kell megoldást találniuk. Pedig a kereslet már most megmutatkozik: Budapesten 5-10 000 szobára lenne szükség, és Debrecenben is megjelent már az igény a speciálisan diákoknak kialakított szobák iránt"

– mondta a lapnak Tóth Csaba magyarországi hotelüzletág igazgató, aki hozzátette, hogy az egyetemek vonzerejét is növelnék az ilyen típusú szállások a hazai és külföldi hallgatók körében.

Nemrég írtunk arról, hogy Debrecenben ezer bérlakás megépítéséről döntött a debreceni önkormányzat, hogy ezzel is ösztönözze a fiatalok helyben maradását.


Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.