Nagy lesz a harc az ingyenes nyelvtanfolyamokért? Kétszeres a túljelentkezés Nyelvtanulás
Eduline

Nagy lesz a harc az ingyenes nyelvtanfolyamokért? Kétszeres a túljelentkezés

Április 7-ig 20130-an regisztráltak a diplomamentő programra, és mivel naponta több százan lépnek be az ofa.

Április 7-ig 20130-an regisztráltak a diplomamentő programra, és mivel naponta több százan lépnek be az ofa.hu-ra, április 14-ig meghosszabbítják az előjelentkezést – közölte kedden a Nemzetgazdasági Minisztérium.

Ez azt jelenti, hogy összességében már most kétszeres a túljelentkezés az ingyenes nyelvtanfolyamokra – a program januári indításakor Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár azt mondta, hárommilliárd forintból tízezer „majdnemdiplomásnak” segítenek megszerezni az oklevélhez szükséges nyelvvizsga-bizonyítványt.

A regisztrálók közül így nem mindenki kezdheti el a támogatott nyelvtanfolyamokat – már csak azért sem, mert csak a regisztrációs időszak után következik a jelentkezés a képzésekre. A nyelvi kurzusokra ráadásul csak azokat veszik majd fel a nyelviskolák, akiknek legalább alapfokú nyelvtudásuk van – 120, 180 vagy 240 óra alatt máshogyan nem is lehetne felkészíteni őket a diplomához szükséges középfokú nyelvvizsgára.

A jelentkezőknek ezért egy szintfelmérőt kell majd kitölteniük - ennek az eredménye dönt majd a felvételükről (azoknak, akik nem tudják, milyen szinten állnak angolból, itt ajánlunk három szintfelmérőt). A diplomamentő programról itt találjátok legfrissebb cikkeinket, a regisztráció lépéseiről pedig itt olvashattok.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.