Tömegesen bocsáthatják el a tanárokat a két tannyelvű iskolákból Nyelvtanulás
Eduline

Tömegesen bocsáthatják el a tanárokat a két tannyelvű iskolákból

Matematika- és történelemtanárok tömegét bocsáthatják el a két tannyelvű iskoláktól, mert a tervek szerint ezeket a...

Bajban vannak a matek- és a történelemtanárok

Matematika- és történelemtanárok tömegét bocsáthatják el a két tannyelvű iskoláktól, mert a tervek szerint ezeket a tárgyakat nem lehet majd idegen nyelven tanítani, miközben nem lesz elég tanár az ezek helyett választható fizika és kémia oktatására a Kétnyelvű Iskoláért Egyesület elnöke szerint - írta a Magyar Nemzet. A két tannyelvű iskolákra vonatkozó tervezetről itt olvashattok.

A lap keddi számában azt írta, hogy a 140 iskolát, az intézmények több mint felét egyesítő szervezet szerint a két tannyelvű iskolák működésének tervezett új szabályozása részben elfogadhatatlan. Horváth Gábor elnök ide sorolja azt, hogy központilag írnák elő, mely tárgyakat lehet idegen nyelven oktatni.

Az elnök szerint a tervezett rendeletben megszabott követelményszintek megfelelőek, de azokat nem kellene minden diákra kiterjeszteni, csak a diákok 95 százalékára, mert egy-két diák sikertelensége miatt nem lenne tanácsos az egész iskolát leminősíteni, és megfosztani a két tannyelvű oktatás lehetőségétől.

Az egyesület elnöksége javaslatcsomagot készít, amelyet eljuttatnak az oktatási államtitkárságnak. A két tannyelvű iskolák működésének szabályozására az Emberi Erőforrások Minisztériumában készült rendelettervezet október elejéig véleményezhető.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.