Több tízezer általános iskolás angol- és némettudását tesztelték szerdán Nyelvtanulás
MTI

Több tízezer általános iskolás angol- és némettudását tesztelték szerdán

Nyelvi mérés tartottak az iskolákban szerdán, a 6. és 8. osztályos tanulók angolból és németből adtak számot tudásukról.

Az Oktatási Hivatal (OH) MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a mérés minden olyan tanulót érintett, aki első idegen nyelvként angolt vagy németet tanul.

Az immár negyedik éve megszervezett idegen nyelvi mérés azt vizsgálta, hogy a tanulók nyelvtudása az első tanult idegen nyelvből megfelel-e a tantervi követelményekben előírt KER (Közös Európai Referenciakeret) szerinti szinteknek.

A 6. osztályosok A1-es, a 8. osztályosok pedig A2-es szintű feladatlapot kapnak. A feladatsorok két részből állnak (hallott és olvasott szöveg értése), és kitöltésükre 2x30 perc áll rendelkezésre.

A mérések eredményét az érintett általános iskolák az OH által kiadott javítókulcsok alapján állapítják meg. Az elvégzett vizsgálatok tanulói és intézményi adatait az iskoláknak - idegen nyelvenként és évfolyamonként - június 15-ig kell közzé tenniük honlapjukon, illetve megszokott kommunikációs csatornájukon, valamint elküldeniük az OH-nak.

Jön a felvételi szigor 2020-tól: úgy tűnik, nem lazít a szabályokon a kormány

Hiába kérik diák- és szakmai szervezetek, hiába beszélnek oktatáskutatók a várható negatív hatásokról, egyelőre úgy tűnik, nem hajlandó lemondani a felvételi szabályok 2020-as szigorításáról a kormány. Legalábbis erre utal Palkovics László oktatási államtitkár legutóbbi nyilatkozata.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.