Több tízezer általános iskolás angol- és némettudását tesztelték szerdán Nyelvtanulás
MTI

Több tízezer általános iskolás angol- és némettudását tesztelték szerdán

Nyelvi mérés tartottak az iskolákban szerdán, a 6. és 8. osztályos tanulók angolból és németből adtak számot tudásukról.

Az Oktatási Hivatal (OH) MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a mérés minden olyan tanulót érintett, aki első idegen nyelvként angolt vagy németet tanul.

Az immár negyedik éve megszervezett idegen nyelvi mérés azt vizsgálta, hogy a tanulók nyelvtudása az első tanult idegen nyelvből megfelel-e a tantervi követelményekben előírt KER (Közös Európai Referenciakeret) szerinti szinteknek.

A 6. osztályosok A1-es, a 8. osztályosok pedig A2-es szintű feladatlapot kapnak. A feladatsorok két részből állnak (hallott és olvasott szöveg értése), és kitöltésükre 2x30 perc áll rendelkezésre.

A mérések eredményét az érintett általános iskolák az OH által kiadott javítókulcsok alapján állapítják meg. Az elvégzett vizsgálatok tanulói és intézményi adatait az iskoláknak - idegen nyelvenként és évfolyamonként - június 15-ig kell közzé tenniük honlapjukon, illetve megszokott kommunikációs csatornájukon, valamint elküldeniük az OH-nak.

Jön a felvételi szigor 2020-tól: úgy tűnik, nem lazít a szabályokon a kormány

Hiába kérik diák- és szakmai szervezetek, hiába beszélnek oktatáskutatók a várható negatív hatásokról, egyelőre úgy tűnik, nem hajlandó lemondani a felvételi szabályok 2020-as szigorításáról a kormány. Legalábbis erre utal Palkovics László oktatási államtitkár legutóbbi nyilatkozata.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.