Minden agyban dől el. De azért nem érdemes erre fogni a kudarcot.

Miért van az, hogy egyesekre felnőttkorban szinte tapadnak az idegen nyelvek, mások viszont nagyon sokat küszködnek a tanulással? A University of Washington kutatói szerint már tudjuk ennek okát.
Az egyetem munkatársai nemrég publikáltak egy tanulmányt, ami az Agy és nyelvtanulás címet viseli. Ebben a fenti kérdésre keresték a választ, és az eltérő agyműködésben találták meg.
Szerintük egy ötperces agyi EEG-teszttel ki lehet mutatni, hogy az adott egyén mennyire fogékony a nyelvtanulásra. A könnyebb nyelvtanulásnak tehát neurológiai okai vannak a kutatók szerint.
Azért nem érdemes az agyra fogni a nyelvtanulási kudarcokat: a kutatók ugyanis elismerik, a legfontosabb tényező mégis a motiváció, amivel legyőzhetőek a nehézségek. Hiányában pedig hiába a nyelvtanulásra hajlamos agy, aligha fog menni.
(QZ)