Nem tud franciául a francia scrabble bajnok Nyelvtanulás
Eduline

Nem tud franciául a francia scrabble bajnok

Az új-zélandi Nigel Richards úgy nyerte meg a francia nyelvű Scrabble-bajnokságot, hogy bemagolta a szótárat.

 

Hétfőn a belgiumi Leuvenben tartott francia nyelvű világbajnokságon sikerült legyőznie az afrikai Gabonból érkező, francia anyanyelvű ellenfelét, Schelick Ilagou Rekawe-t, annak ellenére, hogy ő maga nem beszél franciául - írja a Telegraph. Az elképedt közönség állva tapsolta meg a győztest, a Francia Scrabble Szövetség pedig lenyűgözőnek nevezte Richards teljesítményét. Richards állítólag a bajnokságot megelőző kilenc hét alatt magolta be a francia nyelvű Scrabble-szótárat.

Nigel Richards amúgy igazi Scrabble-legenda, a szókirakós játékban angol nyelven már kétszer is elnyerte a világbajnoki címet, 2007-ben és 2011-ben. A jelenleg Malajziában élő, de az  új-zélandi Christchurchből származó férfi 28 éves korában, húsz évvel ezelőtt tanult meg scrabble-özni titkárként dolgozó anyjától.

"A nappaliban játszó játékosoknak a Scrabble-ben a nyelv a lényeg, a szókincs" - magyarázta egy interjúban Oliver Roeder, Scrabble-versenyző. "A világklasszis versenyzőknek viszont már sokkal inkább a memóriáról és a matematikai lehetőségekről szól. A legjobb játékosok jellemzően nem is írók vagy költők, hanem programozók vagy matematikusok" - tette hozzá. Tudtad, hogy ezeket a nyelveket beszéli a világ fele?

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.