Furcsa tévhit alapján dönt Hoffmann Rózsa az angol oktatásáról Nyelvtanulás
Eduline

Furcsa tévhit alapján dönt Hoffmann Rózsa az angol oktatásáról

Nem helytálló szakmai érv, hogy angolul túl könnyű megtanulni, ezért a diákoknak elmegy a kedvük a többi idegen nyelv tanulásától. Épp fordítva van – mondta a Klubrádióban Frank Tibor, az ELTE Angol-Amerikai Intézetének igazgatója.

Az Origo információi szerint visszafogná az angol nyelv oktatását Hoffmann Rózsa államtitkársága, amit a korábban kiszivárgott stratégiatervezet részben azzal indokol, hogy az angolt túl könnyű megtanulni. Van olyan vélemény is az államtitkárságon, hogy az angolt maguktól is könnyen elsajátíthatják a diákok az internetről és a videoklipekből. Az angol nyelv oktatásával kapcsolatos tervekről bővebben itt olvashatsz.

Frank Tibor szerint az angol kiszorítja a helyi nyelveket, de ez ellen reménytelen és felesleges küzdeni, a diákok többsége ugyanis azért választja az angolt, mert ez az idegen nyelv érdekli őket – olvasható a Klubrádió honlapján.

Az ELTE intézetvezetője szerint jobb megoldás lenne, ha az első kötelező nyelv az angol lenne, a második pedig egy kisebb nyelv, például a szlovák vagy a román, a szomszédos országok miatt ugyanis ezekre is szükség lenne.

eduline

"Elveszik a lehetőséget a normális sportolástól" - a szülőknek és a diákoknak is teli a hócipője a mindennapos testneveléssel Közoktatás Székács Linda

"Elveszik a lehetőséget a normális sportolástól" - a szülőknek és a diákoknak is teli a hócipője a mindennapos testneveléssel

Míg a mindennapos testnevelésre vonatkozó szabály szigorításával a kormány a gyerekek egészségét kívánta erősíteni, a szülők szerint a hatás éppen ellentétes: a diákok kimerülnek, frusztráltak lesznek, és lassan elidegenednek a mozgástól a heti öt iskolai testnevelés miatt, amik közül tavaly óta már csak a versenysportolók hagyhatnak ki kettőt.