Furcsa tévhit alapján dönt Hoffmann Rózsa az angol oktatásáról Nyelvtanulás
Eduline

Furcsa tévhit alapján dönt Hoffmann Rózsa az angol oktatásáról

Nem helytálló szakmai érv, hogy angolul túl könnyű megtanulni, ezért a diákoknak elmegy a kedvük a többi idegen nyelv tanulásától. Épp fordítva van – mondta a Klubrádióban Frank Tibor, az ELTE Angol-Amerikai Intézetének igazgatója.

Az Origo információi szerint visszafogná az angol nyelv oktatását Hoffmann Rózsa államtitkársága, amit a korábban kiszivárgott stratégiatervezet részben azzal indokol, hogy az angolt túl könnyű megtanulni. Van olyan vélemény is az államtitkárságon, hogy az angolt maguktól is könnyen elsajátíthatják a diákok az internetről és a videoklipekből. Az angol nyelv oktatásával kapcsolatos tervekről bővebben itt olvashatsz.

Frank Tibor szerint az angol kiszorítja a helyi nyelveket, de ez ellen reménytelen és felesleges küzdeni, a diákok többsége ugyanis azért választja az angolt, mert ez az idegen nyelv érdekli őket – olvasható a Klubrádió honlapján.

Az ELTE intézetvezetője szerint jobb megoldás lenne, ha az első kötelező nyelv az angol lenne, a második pedig egy kisebb nyelv, például a szlovák vagy a román, a szomszédos országok miatt ugyanis ezekre is szükség lenne.

eduline

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.