Már a harmadik évfolyamtól kötelezővé teszik az angolórákat Szlovákiában Nyelvtanulás
Eduline

Már a harmadik évfolyamtól kötelezővé teszik az angolórákat Szlovákiában

Szeptembertől kötelező tantárgyként tanítják az angolt Szlovákiában az általános iskolákban a harmadikosoknak. A magyar iskolásoknak ez dupla feladatot jelent majd, szakértők a gyerekek túlterhelésétől tartanak - írja az Új Szó című pozsonyi napilap szerdai számában.

A lap összeállításából kiderül, hogy Eugen Jurzyca szlovák oktatásügyi miniszter reformtervével kapcsolatban arról szóltak a kritikák, képes-e a tárca őszig biztosítani elegendő számú, szakképesítéssel rendelkező angoltanárt.
   
A minisztérium a szeptemberben életbe lépő változáson túl a jövőben az első osztályosok számára is kötelezővé tenné az angolt, ami újabb létszámgondokat okozhat majd. A magyar tanítási nyelvű iskolákban az jelenti a legnagyobb kérdést, hogy képesek lesznek-e a szlovákot anyanyelvtanítási módszerekkel már az első osztálytól tanuló diákok megbirkózni a két idegen nyelvvel.

Már harmadik osztályban is kötelező lenne az angol

Az Új Szónak nyilatkozva Vanco Ildikó nyelvész, a nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem Közép-európai Tanulmányok Karának dékánhelyettese azt mondta, hogy a gyermekek számára megterhelő a terv. Megoldás lehet az osztályok kis létszámú csoportokra való felosztása, és az elérni kívánt célok pontos meghatározása, valamint a játékos tanulási módszerek alkalmazása.
   
Szigeti László volt szlovákiai oktatásügyi államtitkár, a Magyar Koalíció Pártja alelnöke a lapnak elmondta, hogy a szlovák és a magyar tannyelvű iskolára külön idegennyelv-oktatási koncepciót kellene kidolgozni.

 MTI 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.