Mindennapos képzőművészeti, dráma- és zenei foglalkozásoknak órákat vezetett be egy angol általános iskola igazgatója. A legutóbbi országos teszteken kiemelkedően javultak a tanulók eredményei.
Hét évvel ezelőtt az észak-angliai bradfordi iskola, a Feversham College még az országos lista végén állt, jelentősen lemaradva az országos átlagtól. Jelenleg a tanulók 74%-os átlagteljesítménye jóval az országos 53%-os átlag fölött van olvasásban, matematikában és írásban, ezzel pedig az ország iskoláinak legjobbjai közé, a top-10%-ba kerültek - írja a Guardian cikkére hivatkozva a Papageno.
Ahhoz, hogy a jelenlegi szintre eljussanak, fontos szerepe volt a Kodály-módszernek. Hetente minden gyereknek van egy harmincperces zeneórája és egy harmincperces “utánkövető”, azaz ismétlőórája, valamint egy egyórás csoportos énekórája, ahová vendégzenész is érkezik. Az igazgató hisz a játékosságban, abban, hogy a zenei és ritmusgyakorlatok, a mozgás és a zene összekapcsolása kihat más területekre, a matematikára, az olvasásra, az írásra és egyéb tanulási képességek fejlődésére is.
IQ-teszt, mindössze három kérdéssel. Kipróbáljátok?
Érdekes tesztet tett közzé az IFLScience, a kérdésekre a topegyetemeken tanulók többsége nem tud helyesen válaszolni. Az IFLScience közzétett egy Shane Frederick által 2005-ben megalkotott kognitív reflexiós tesztet, ami csak három kérdésből áll. Most a Yale-en dolgozó professzor úgy állította össze a kérdéseket, hogy már ebből a három kérdésből jól le lehessen mérni, mennyire logikusan gondolkodik valaki.