2008. június. 22. 13:48 Eduline Utolsó frissítés: 2008. október. 31. 12:05 Közoktatás

Vállalati gazdaságtan

Vállalati gazdaságtani szigorlati tételek kidolgozva - itt készült: DE-AVK - terjedelem: 12 oldal

tételcímek:

I. VÁLLALATI, VÁLLALKOZÁSI FORMÁK A MEZŐGAZDASÁGBAN. EGYÉNI VÁLLALKOZÁS, KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG (KFT)
I/B A NÖVÉNYTERMESZTÉS HOZAMAI, A HOZAMOK – KÖLTSÉGEK ÖSSZEFÜGGÉSEI, A KÖLTSÉGEK VISELKEDÉSE, AZ ÁGAZAT JÖVEDELEM FOKOZÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI
II. RT, SZÖVETKEZET, SZÖVETKEZETI FORMÁK
III. VÁLLALKOZÁSOK ALAPÍTÁSA
IV. A GAZDÁLKODÁS EREDMÉNYESSÉGÉNEK MÉRÉSE. HOZAM ÉS A TERMELÉSI ÉRTÉK
V. RÁFORDÍTÁS, TERMELÉSI KÖLTSÉG, KÖLTSÉGEK CSOPORTOSÍTÁSA
VI. ÖNKÖLTSÉG ÉS SZÁMÍTÁSA, TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK
VII. JÖVEDELEMFORMÁK, JÖVEDELMEZŐSÉG, HASZONÁLDOZATI KÖLTSÉG


részlet:

- A vállalkozások csoportba sorolása:
1. Primer szektor (kitermelő ipar, mezőgazdaság)
2. Szekunder szektor (feldolgozóipar, építőipar) → termelőeszköz gyártó (gép, szerszám), fogyasztási cikk gyártó (ruházat, élelmiszer)
3. Tercier szektor (szolgáltatás, kereskedelem)

- A társas vállalkozások alapvető gazdasági összefüggései:
1. A kialakítás: Motiváció és cél: kényszerűség, célszerűség, ésszerűség, érdekeltség. A termelés biztonsága, fej1esztése, a jövedelem fokozása. A vagyon (pénz) kockázat vállalás melletti befektetése.
2. Miben nyilvánul meg ? : A termeléshez szükséges erőforrások beszerzése, szervezése. Már meglévő kapacitások hatékony kihasználása. Új kapacitások társas létesítése és üzemeltetése.
3. Hol alakulhat ki? : Termelőeszközök beszerzése, előállítása, Termelés. Tárolás, feldolgozás. Értékesítés.
4. Miben azonosak? : Gazdasági tevékenységet folytatnak, szolgáltatást végeznek. Jogalanyisággal rendelkeznek: A vagyont a tagok adják össze. A nyereségből, növekményből közösen részesülnek. Kockázatot és felelősséget vállalnak. Felügyeletüket a cégbíróság látja el.
5. Miben különböznek? : Kik és hányan alapít ják. Személyes közreműködési kötelezettségben. Felelősség vállalás formájában. Szervezeti felépítési megkötöttségekben. Alapításkori tőkeszükségletben. Végezhető tevékenységi körökben.


letöltés

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.