"Gyermeke a mai napon unott arccal ülte végig az órát, és közben félpercenként ásított" Közoktatás
Eduline

"Gyermeke a mai napon unott arccal ülte végig az órát, és közben félpercenként ásított"

Mit tehet a szülő, ha a gyermeke tanára azt írja be az ellenőrzőbe, hogy "gyermeke a mai napon unott arccal ülte végig az órát"? Érdekes posztot találtunk az Anyapara blogon.

"A napokban a 14 éves fiam ellenőrzőjébe a következő beírást kellett aláírnom: gyermeke a mai napon unott arccal ülte végig az órát és közben félpercenként ásított. Kérem figyeljenek oda a szülők, hogy kipihenten érkezzen a gyerek az iskolába. Aláírtam és megkérdeztem a fiamtól, hogy mégis mi történt" - olvasható az Anyapara blogon.

A bejegyzés szerint azt válaszolta, hogy szerinte ez mással is előfordul és a tanár annyira unalmas órákat szokott tartani, hogy valóban nem tudta kimutatni a nemlétező lelkesedését.
Képtelen voltam rá haragudni. Viszont nem értem, hogy ez miért az én “ügyem”. Mármint az, hogy a gyerek unatkozik valamelyik órán.

Vajon milyen lehet huszonöt kamasznak órát tartani úgy, hogy oda is figyeljenek? A tanárok többsége tényleg képtelen erre? A teljes bejegyzést itt ollvashatjátok el.

A gyerekekben pár tanóra után kialakul, hogy tanulni rossz

Azt már hivatalosan is elismerik, hogy a jelenlegi oktatási rendszer ártalmas a gyerekeknek - mondta el Gyarmathy Éva pszichológus az ATV műsorában. A tananyag folyamatos növekedése a diákoknak hatalmas trauma lehet - mondja a szakértő. Miközben az információs tér is egyre nő körülöttük, és minden nehezen megtanítható dolgot most már könnyedén beszerezhetnének, az iskolában mégis szinte ingerszegény környezetben vannak.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.