"Elöregedett, egyoldalú és tantárgycentrikus útvesztő": komoly kritikát kapott az új Nat Közoktatás
Eduline

"Elöregedett, egyoldalú és tantárgycentrikus útvesztő": komoly kritikát kapott az új Nat

Az új Nemzeti alaptanterv tervezete nem ígér valódi kitörést a magyar köznevelés nagyon elöregedett, egyoldalú és tantárgycentrikus útvesztőjéből – véli a Magyar Művészeti Akadémia (MMA)

A Népszava azt írja, a Magyar Művészeti Akadémia közgyűlésén szó volt az új Nemzeti alaptanterv tervezetéről, amelyet a testület véleményezett.

Vashegyi György elnök azt mondta, az új tervezet jelzi ugyan a megújulási törekvést, de nem ígér valódi kitörést a magyar köznevelés nagyon elöregedett, egyoldalú és tantárgycentrikus útvesztőjéből.

„Az anyag látszólag részletes és jól kidolgozott, ám nem készíti elő az oly régóta szükségessé vált alapvető változtatásokat, bevezetése nem hozna gyökeresen új szemléletet és struktúrát a közoktatásban. Mindezek miatt a művészeti területeket és az irodalmat érintő változások átdolgozásához, szükség esetén teljes újrafogalmazásához az MMA felajánlotta a miniszternek és a kutatócsoport-vezetőjének a szakmai együttműködési készségét. Tizennyolc éves korig a művészeti nevelésnek domináns szerepet kell játszania. Ettől ma Magyarországon, Kodály Zoltán országában sajnos nagyon-nagyon messze állunk” – hangsúlyozta Vashegyi György.

Visszatáncoltak a nulladik évfolyam bevezetésétől, nem lesz kilencéves az általános iskola

Nem lesz „nulladik évfolyam" az általános iskolákban, az erről szóló részt legalábbis kihúzták az új Nemzeti alaptanterv (Nat) átdolgozott tervezetéből. Az óvoda és az általános iskola közé beilleszthető előkészítő évfolyam bevezetése ellen több szakmai szervezet tiltakozott az elmúlt hónapokban.