Már az egyetemen is azt tanítják, hogyan kell a folyosón tornaórát tartani Közoktatás
Eduline

Már az egyetemen is azt tanítják, hogyan kell a folyosón tornaórát tartani

Már az egyetem befejezése előtt szembesülnek azzal a testnevelőtanárnak készülők, hogy több iskolában nincsen tornaterem, ezért az órákat a folyosókon vagy osztálytermekben kell tartaniuk.

Sok iskolában nincsen tornaterem, ezért az órákat a tantermekben, vagy a folyosón tartják. A helyzettel már gyakorlatukon találkoznak a testnevelőtanárnak készülők – mondta az InfoRádiónak Csordás-Makszin Ágnes, a Testnevelési Egyetem tanársegédje.

„Sokszor kivisznek zsámolyokat, gumiszőnyegeket vagy más eszközöket a folyosóra. Az iskolában a gyakorlat alatt szembesülnek ezzel, és próbálhatják ki magukat is, hogy milyen a folyosón fegyelmezni és megtanítani a tananyagot” - fejtette ki. Az intézmény Tanárképző Intézetének munkatársa szerint ilyen körülmények között is biztonságosan meg lehet tartani a testnevelésórát.

Csordás-Makszin Ágnes szerint figyelembe kell venni a körülményeket és lehetőségeket. Vannak tágas folyosók, ahová az eszközöket is ki lehet pakolni, és bár valóban nem olyan, mintha egy tornateremben lenne az óra, de így is meg lehet oldani biztonságosan. Hozzátette: a testnevelők ilyenkor képességfejlesztést, például lépcsőzést szoktak beilleszteni a programba.

A kormány a Nemzeti Köznevelési Infrastruktúra Programmal biztosítaná a megfelelő feltételeket, ezen belül valósul meg a tanuszoda- és tornaterem fejlesztés. A program 2015-ös és 2017-es ütemében is építenek tornatermeket – számolt be korábban Szabó Tünde sportért felelős államtitkár.

Ebben nem lesz változás: nem enged a kormány a mindennapos testnevelésből

Bár napirenden van a Nemzeti alaptanterv átgondolása, a bevezetett mindennapos testnevelés megtartásához továbbra is ragaszkodik a kormány - erről beszélt Maruzsa Zoltán köznevelési helyettes államtitkár egy keddi díjkiosztón. Maruzsa Zoltán hangsúlyozta: a 2000 éves "ép testben ép lélek" mondás ma is iránymutatást jelent az oktatás számára.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.