Mi vár a tanárokra szeptembertől? Ilyen kérdéseket tesznek majd fel a tanfelügyelők Közoktatás
Eduline

Mi vár a tanárokra szeptembertől? Ilyen kérdéseket tesznek majd fel a tanfelügyelők

Egyre többet lehet tudni arról, hogyan ellenőrzik majd a tanfelügyelők a pedagógusok munkáját - a tanároknak például egy személyes interjún is részt kell venniük. Az Oktatási Hivatal nemrég kibővített útmutatójából összeszedtük, milyen kérdésekre számíthatnak a gimnáziumi pedagógusok.

1. Hogyan látja a munkáját: az utóbbi időben mit végzett szívesen, mit kevésbé?
2. Milyen eredményére a legbüszkébb?
3. Milyen problémákkal kellett megbirkóznia munkája során az utóbbi években?
4. Ezekért mennyiben volt ő a felelős, mennyiben a körülmények?
5. Hogyan követi a szakmában megjelenő újdonságokat, a végbemenő változásokat?
6. Milyen módon működik együtt a pedagógusokkal és a pedagógiai munkát segítő munkatársakkal?
7. Hogyan működik együtt más iskolák pedagógusaival?
8. Hogyan tartja a kapcsolatot a tanulók szüleivel (van-e családlátogatás)?
9. Hogyan alakította ki, és hogyan terjeszti jó gyakorlatát?
10. Hogyan vesz részt az intézményi dokumentumok elkészítésében?
11. Hogyan, milyen módszert alkalmaz az éves és a napi tervezésnél?
12. Mennyire segíti munkáját az éves és a napi tervezés?
13. Mennyire tarja hasznosnak az egyéni fejlesztési tervet?
14.Saját magára vonatkozóan hogyan érvényesíti a folyamatos értékelés, fejlődés továbblépés igényét?
15. Hogyan méri fel a tanulók értelmi, érzelmi és szociális állapotát, a közösség belső struktúráját?
16. Hogyan jelenik meg a személyiség- és a közösségfejlesztés a pedagógiai munkájában?
17. Hogyan képes befogadó környezetet kialakítani?
18. Vannak-e bevált konfliktuskezelési eszközei?
19. Hogyan differenciál, alkalmazza-e az adaptív oktatás gyakorlatát?
20. A tanórákon látottakon kívül milyen módszereket, tanulásszervezési eljárásokat alkalmaz szívesen?
21. A módszerválasztásnál hogy tudja figyelembe venni az adott tanulócsoportot, adott tananyagot?
22. Hogyan viszonyul az IKT eszközök használatához?
23. A motivációnak mely eszközeit használja leggyakrabban?
24. Milyen ellenőrzési, értékelési, számonkérési formákat alkalmaz?
25. Hogyan győződik meg róla, hogy a tanulók értékelése reális?
26. Mi a véleménye a pozitív és negatív visszajelzésről?
27. Hogyan vesz részt a tehetséggondozásban, felzárkóztatásban?
28. Hogy alakítja a tanulási teret, tanulási környezetet a tanulási folyamatnak megfelelően?
29. Szokott-e fejlődési irányokat, célokat kitűzni önmagának?
30. Most miket jelölne meg?

Arról, pontosan hogyan ellenőrzik majd a gimnáziumi tanárokat, itt olvashattok, a tanfelügyeletről szóló cikkeinket pedig itt találjátok.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!