Hatalmas, sci-fibe illő iskola épül Debrecenben Közoktatás
Eduline

Hatalmas, sci-fibe illő iskola épül Debrecenben

Sci-fikbe illően modern iskola nyílik Debrecenben, az oktatás jelentősen eltér majd a klasszikus iskolákban megszokott rendszertől - írja a hvg.hu.

A hvg.hu azt írja, az International School of Debrecen (ISD) már építészi terveiben is igencsak exkluzív. A koncepció lényege, hogy a ligetes belső udvart és a sportpályákat (többek között egy föld felett „lebegő” kosárlabdapályát) körülvevő épület minél inkább illeszkedjen a zöld környezethez. Ehhez a tervezők egy szimbolikus jelentéssel bíró formát, a kört választották, amely a tervezők szerint egyszerre jelképezi a védelmet, az egységet és a közösséget.

„Maga az oktatás, a metodika jelentősen eltér a klasszikus iskolákban megszokott rendszerektől, így szükség van arra, hogy az átláthatóság, a terek összekötöttsége, a funkcionalitás megjelenjen minden téren. A folyosók messze nem csak közlekedőhelyiségek például, hanem az aktív tanulás színterei is. Lesznek kültéri tantermeink is, ahol nem csak a biológia, de akár az irodalomórát is meg lehet tartani” – mondta Öreg János, a 2019. szeptember 1-jén nyíló intézmény alapításáért és későbbi fenntartásáért felelős Debreceni Nemzetközi Oktatási Központ (DENOK) ügyvezető igazgatója.

A hazánkban működő nemzetközi iskolák közül egyedülálló módon Debrecenben az állam vállalta az iskola felépítésének költségeit: a Modern Városok Program keretében 2 milliárd forintot ígért e célra a kormány. 2025-re azonban önfenntartóvá kell válnia az iskolának. Ugyanis, bár a magyar állam finanszírozta, Debrecen építette, de az ISD alapvetően egy költségtérítéses iskola lesz, így a családok által befizetett tandíjakból ki kell jönnie a – nemzetközi szintű – tanári béreknek, és az iskola egyéb fenntartási költségeinek.

A cikk folytatását a hvg.hu-n olvashatjátok el.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.