Múlt héten tette közzé az OECD a legfrissebb, 2012-es PISA-felmérés elemzését.
Múlt héten tette közzé az OECD a legfrissebb, 2012-es PISA-felmérés elemzését. Ezen a magyar diákok csúnyán elhasaltak, Európában ők teljesítettek a legrosszabbul, világviszonylatban pedig a 30. helyen állunk – 34-ből. Bővebben itt olvashattok az eredményekről.
A PISA (Programme for International Student Assesment) a világ legfejlettebb országait tömörítő OECD megbízásából készített felméréssorozat, amely a tizenöt éves diákok olvasási-szövegértési készségeit, matematikai és természettudományos kompetenciáját méri. A feladatsorok nem a lexikális tudást kérik számon, hanem azt, hogy a középiskolások tudják-e a gyakorlatban alkalmazni a tanultakat. A vizsgálatot háromévente ismétlik meg, Magyarország 1996-ban csatlakozott.
A témakörök - a készségek szintjén - időről időre változnak, 2012-ben a tesztek során azt mérték, hogy a tanulók számítógépes ismeretei hogyan függnek össze a szövegértési és természettudományos alapkészségekkel.
A digitális szövegértési teszt során egy Seraing nevű belga városról kellett különféle kérdésekre válaszolni, amelyekre a választ a város fiktív honlapján találhatták meg. Ezzel egyszerre mérték a szövegértést és azt, hogyan tudnak a diákok eligazodni a neten.
A magyar diákoknak nehézkesen ment a feladatmegoldás, nem találták meg az információkat. Most itt mindenki megnézheti, milyen feladatsort kellett nekik teljesíteni. A válaszok után a lap tetején található „Next item”-re kell kattintani - ez remélhetőleg csak ebben a változatban volt így, és az éles vizsgán nem kellett ezzel foglalkozniuk a diákoknak.
Nem tudjuk, hogy minek köszönhetőek a rossz eredmények, de az biztos, hogy több kérdés is felmerült bennünk a feladatot látva. Egyrészt az egész szerkezet és dizájn régen elavult, nagyjából 15 éves, vagyis a feladatot kitöltő diákok jó eséllyel soha nem találkoztak ilyen oldallal.