Kemény hónapok várnak a tanárokra: fontos dokumentumokat kell leadniuk Közoktatás
Eduline

Kemény hónapok várnak a tanárokra: fontos dokumentumokat kell leadniuk

Több mint 18 ezer pedagógusnak kell elkészítenie portfólióját november 30-ig - több hónapos munka vár azokra, akik megfelelnek a 2015-ös minősítési eljárás feltételeinek.

A 2015-ös minősítési eljárásra 19 135-en jelentkeztek, közülük azonban csak 18 095-en feleltek meg a feltételeknek - jövőre csak azok "vizsgázhatnak", akiknek legalább nyolcéves szakmai tapasztalatuk és pedagógus-szakvizsgájuk van, valamint azok, akik több mint harminc éve tanítanak.

Nehezebb dolguk lesz, mint azoknak, akiket még az idén, speciális szabályok szerint minősítenek és sorolnak át a „pedagógus II” kategóriába – ők már nem készíthetnek egyszerűsített portfóliót, kizárólag a teljes változatot készíthetik el.

Ez pedig több hónapos munka. Az Oktatási Hivatal útmutatója két táblázatban mutatja be a portfólió elkészítésének hét lépését. Javaslatuk szerint az első hónapban ki kell választani, milyen témáról szóljanak az óratervek, illetve el kell dönteni, milyen - szabadon választható - dokumentumokat töltenek majd fel az e-portfóliós felületre a pedagógusok.

Az első három-négy hónapnak a dokumentumok gyűjtéséről kell szólnia, az óravázlatok mellett ekkor kell összegyűjteni azokat a tanulói munkákat, amelyek jól mutatják a pedagógus szakmai munkásságát. Az Oktatási Hivatal azt javasolja, egy-két hónapot érdemes szánni a dokumentumok válogatására.

A javaslat szerint a négy-hat hónapos munka során folyamatosan kell írni a reflexiókat. Az utolsó hónapban a kísérődokumentumokat is el kell készíteni - ilyen például a szakmai önéletrajz vagy a szakmai életút értékelése. Ezután kezdődik az e-portfólió feltöltése és az utolsó ellenőrzés. A portfóliókészítésről itt olvashatjátok legfrissebb cikkeinket.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Hány percet telefonozhat, tabletezhet egy gyerek naponta? Campus life Kurucz Tünde

Hány percet telefonozhat, tabletezhet egy gyerek naponta?

Milyen hosszú távú következménye lehet, ha egy kisgyerek túl sokat van az online térben? Mikor lehet okoseszközt adni először a gyerek kezébe? Hogyan lehet kimozdítani a legkisebbeket a való világba? Dr. Konok Verával, az Alfa Generáció Labor vezetőjével és társalapítójával beszélgettünk.