A pedagógusminősítés nem más, mint egy színpadi mutatvány? Közoktatás
Eduline

A pedagógusminősítés nem más, mint egy színpadi mutatvány?

"Unokáim, testvéreim unokái, szomszédgyerekek és tanítványok egytől egyig arról számolnak be, hogy a tanárnéni/bácsi minősülős órája színpadi mutatvány volt, a legkevésbé sem hasonlított a hétköznapira" - olvasható a pedagógusminősítési rendszerről abban az olvasói levélben, amelyet a Független Tanerők Hangja nevű Facebook-csoport tett közzé.

"Gratulálok minden minősültnek! De egyben nagyon szomorú vagyok. Unokáim, testvéreim unokái, szomszédgyerekek és tanítványok egytől egyig arról számolnak be, hogy a tanárnéni/bácsi minősülős órája színpadi mutatvány volt, a legkevésbé sem hasonlított a hétköznapira. Mosoly a gorombaság helyett, csoportmunka, differenciálás, betanított dolgok. Kivétel nélkül. (7 unokám 16 tanára minősült így eddig. Ezen kívül a testvéreim unokái, egyéb ismerősök, tanítványok...csak 1 lenne már, aki azt mondja, h hasonlított a minősülős óra a szokásosra)" - olvasható a levélben.

A levél szerzője hozzáteszi: a fő baj, hogy a minősített pedagógusok nem csak korábban nem csináltak ilyeneket, hogy csoportmunka, kooperatív technikák, differenciálás, de utána sem. "Akkor mire jó az egész? Néhányan, ha tehetnék, a nemzet színészeit kérnék fel diáknak. Belegondolt valaki már abba, hogy ezzel milyen mintát ad a gyerekeknek?" - zárul a levél.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, jövőre 35 ezer pedagógus vehet részt a minősítési eljárásban az emberi erőforrások miniszterének múlt szerdán közzétett határozata alapján.

„A hivatásuk iránt elkötelezett tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát"

„A hivatásuk iránt elkötelezett, karizmatikus tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát" - mondta a pedagógusminősítés rendszeréről Marton Lívia tankönyvszerző, angoltanár, aki az Eduline-nak adott interjúban arról is beszélt, mitől éreznék jól magukat a pedagógusok az iskolákban, és miért igaz a tanári portfóliókra, hogy „a papír mindent elbír".

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.