Újabb pécsi iskola ázott be, rövid időn belül a második Közoktatás
Eduline

Újabb pécsi iskola ázott be, rövid időn belül a második

Egy másik pécsi iskola is szétázott, a PDSZ szerint évek óta problémás a plafon, végleges megoldást szeretnének.

Újabb pécsi iskola ázott be, rövid idő alatt ez a második. A fenntartónál azt közölték, hogy nyáron felújítják a szigetelést.

Vastagon áll a plafonon a penész, alatta vödrökkel fogják fel a becsöpögő vizet. Beázik az egyik pécsi iskola, mert rossz a tetőszigetelés. A tócsák ellen vödrökkel védekeznek, a diákok azt mondták, kész akadálypálya lett a folyosó – tudósított a keddi RTL Híradó.

A szűk folyosón virágzik a penész a beázások helyén és mállik a vakolat. Egy tanár készített erről felvételeket, de rejtett kamerával az RTL Híradó stábja is bejutott az épületbe, és ugyanezt tapasztalták - írja a hvg.hu. A plafonról csepegő vizet vödörökkel fogják fel.

Nagy Erzsébet, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) pécsi ügyvivője szerint a probléma az épület legfelső emeletén van. Ott a vakolat évekkel ezelőtt potyogott már, de nem volt ennyire súlyos a probléma.

A diákok közül többen is nyilatkoztak nevük és arcuk vállalása nélkül - írja az oldal. Azt mondták, hogy a látvány gusztustalan, a folyosó pedig olyan a vödrök miatt, mint egy akadálypálya. A legrosszabb az, amikor egész nap esik.

A folyosó melletti fiú WC plafonján is jól látszik a beázás. A fenntartó Klebelsberg Központtól annyit közöltek: tudnak a hibáról, a tető szigetelésével van baj, a hibát a tervek szerint idén nyáron javítják 140 millió forintból.

Vödrökkel van tele egy pécsi iskola, mert beázik a tető

Az egyik pedagógus szakszervezet szerint nem emberhez méltó körülmények között folyik az oktatás az iskolában. A vezetőség azt ígéri, hogy idén nyáron kezdik az épület felújítását. Az egyik diák videót készített a helyzetről. Ott, ahol befolyik a víz az épületbe, már a vakolat is mállik - számolt be a pénteki RTL Híradó alapján a hvg.hu.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.