Változik a szabály: könnyen osztályozó vizsga lehet egy betegség vége Közoktatás
Eduline

Változik a szabály: könnyen osztályozó vizsga lehet egy betegség vége

Változott a szabályozás, az idei tanév második félévétől már nem csak a „rendes” tanórák minősülnek mulasztott órának, de a délután 4-ig „bent nem töltött” időt is beszámítják.

A szabályváltozás azt jelenti, hogy ha egy iskolás gyerek egy tanévben kétszer elkapja az influenzát, vagy esetleg bárányhimlős lesz, ami miatt három hétig otthon kénytelen lenni, hamar elérheti a 250 mulasztott órát, ami után már osztályozó vizsgát kell tennie – írja a Válasz.hu.

Egy ötödikes általános iskolás gyereknek például egy átlagos mulasztott napért 9 mulasztott órát számítanak fel, ami egy héten 45 mulasztott órát jelent. Azoknak azonban, akiket az igazgató felmentett a 16 óráig való benntartózkodás alól, nem kell igazolniuk a hiányzásukat.

A rendeletmódosítás hátrányos helyzetbe hozza azokat a családokat, ahol mind a két szülő dolgozik, ugyanakkor nem szeretnék, ha gyerekük ebéd után egyedül menne haza, és nincs olyan nagyszülő vagy más rokon sem, aki minden délután vigyázni tudna a gyerekre. Az ilyen családok nem kértek felmentést a „délutáni foglalkozások” alól, hiszen nem tudják elhozni a gyereket az iskolából, egyedül hazamenni pedig nem engedik, így a gyerek az iskolában marad.

Ha pedig beteg lesz, akkor több mulasztott órát számolnak el neki, mint annak, aki délután hazamegy. Azok a gyerekek viszont, ahol a család meg tudja oldani, hogy a tanítás után valaki otthon legyen velük, többet lehetnek betegek, mert az iskola náluk csak a mulasztott tanórákat számítja hiányzásnak.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.