Csökkenthetik a pedagógusok kötelező óraszámát? Közoktatás
Eduline

Csökkenthetik a pedagógusok kötelező óraszámát?

Igyekeznek csökkenteni a pedagógusok terheit, az előírt órakeretet 24 órára levinni – erről beszélt Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkár egy közoktatási konferencián.

A Tantrend.hu beszámolója szerint Maruzsa Zoltán beszélt arról, hogy a választások idején monitorozták a köznevelési rendszert, és ez alapján intézkedési terveket írtak elő. Megerősítenék például az idegen nyelvi mérést, megteremtenék annak a lehetőségét, hogy minél több diák tanulhasson nyelvet anyanyelvi környezetben is.

Hozzátette azt is, hogy igyekeznek a pedagógusok terheit csökkenteni, az előírt órakeretet 24 órára levinni. Maruzsa Zoltán szerint fontos feladat a pályaelhagyó pedagógus „visszavonzása”.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke szerint száz jelentkezőből huszonhat marad a pedagóguspályán hosszabb távon. Hasonló tendenciáról beszélt korábban Horváth Péter, a Nemzeti Pedagóguskar elnöke, aki szerint bár növekszik a pedagógus pályát választók száma, a képzésben résztvevők 43-44 százaléka már a tanulmányi évek során lemorzsolódik vagy más területre megy át, a pályakezdők egyharmada pedig az első 4-5 évben távozik a szakmából.

Minden harmadik pályakezdő tanár már az első években otthagyja az iskolát

Sok a pályaelhagyó fiatal pedagógus és egyre több az idős kolléga, így a pedagógushiány fokozódni fog - mondta Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke. Bár növekszik a pedagógus pályát választók száma, a képzésben résztvevők 43-44 százaléka már a tanulmányi évek során lemorzsolódik vagy más területre megy át.

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.