Szakképzési hivatal: nem a komáromi ügy miatt küldtek levelet az iskoláknak Közoktatás
Eduline

Szakképzési hivatal: nem a komáromi ügy miatt küldtek levelet az iskoláknak

Sem az iskola, sem a hivatal nem szankcionálta annak a pedagógusnak a nyilatkozatát, aki az RTL híradójának beszélt iskolája szégyenfaláról - közölte a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal.

Az egyik komáromi iskola szégyenfaláról - amelyre kifüggesztették, kik kaptak intőt - az intézmény egyik pedagógusa beszélt néhány napja az RTL híradójának, amely néhány nappal később beszámolt arról, hogy a szakképző intézmények levelet kaptak a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivataltól a sajtónyilatkozatok rendjéről.

"A szakképzési centrumok részére a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal az általános kommunikációs eljárásrendről szóló tájékoztatót tavaly, 2017. december 21-én küldte ki. A komáromi iskola pedagógusának véleménynyilvánítása 2018. január 3. napján történt. A pedagógus nyilatkozatát sem az iskola, sem a hivatal nem szankcionálta" - írja az Eduline-nak eljuttatott közleményben a hivatal.

Hozzátették: a körlevél rögzítette a hivatal fennállása óta működő eljárásrendet, miszerint a centrumok egyeztetnek a fenntartóval a sajtómegkeresésekkel kapcsolatosan. "Ezzel egységesebb és bővebb válaszokat kaphatnak a sajtóorgánumok, ami tovább segítheti a közvélemény hatékonyabb tájékoztatását. Tehát a levél célja, hogy javítsa a fenntartó és az iskolák közötti pontos és gyors információcserét" - írják.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.