Ultimátumot adtak a kormánynak a tüntető diákok. De mit is követelnek? Közoktatás
Eduline

Ultimátumot adtak a kormánynak a tüntető diákok. De mit is követelnek?

Több ezren tüntettek péntek este Budapesten igazságosabb, demokratikusabb, diákközpontú és modern, a tanulókat nem túlterhelő oktatási rendszerért, sőt ultimátumot is adtak a kormánynak. De pontosan mit követelnek a diákok?

A diákok tizenkét pontban foglalták össze követeléseiket, amelyekre - hangzott el a demonstráción - január 31-ig várnak jogszabályi garanciát a kormánytól. Ha ez nem történik meg, folytatják a tüntetést.  

Többek között azt követelik, hogy

töröljék el a nulladik órákat
ne legyen hosszabb a tanév
ne szorítsák ki az oktatásból a 18 évnél fiatalabbakat
állítsák vissza a 2011-es felsőoktatási felvételi keretszámokat
hozzanak létre névtelen tanárértékelő rendszert, amelynek az eredményei nyilvánosak
legyen szólásszabadság az iskolákban, senkinek ne tiltsák meg a nyilatkozást
az általános iskolákban 25-re, a középiskolákban 30-ra csökkentsék a maximális óraszámot
ne legyen kötelező a szakmai érettségi

A tüntetésről szóló tudósításunkat és képes összefoglalónkat itt találjátok:

Egyetemi polgárnak hívnak minket, pedig jobbágyok vagyunk: utcára vonultak a diákok

Több ezer diák, szülő és tanár tüntet a minőségi oktatásért az Alkotmány utcában, a felszólalók a diákok túlterheltségére, a felsőoktatási felvételi rendszer igazságtalanságára, a tanterv átgondolatlanságára hívják fel a figyelmet. A tömeg időnként a 2012-es diáktüntetések "semmit rólunk nélkülünk" mottóját skandálja. Cikkünket folyamatosan frissítjük.

A mai oktatás egy zombigyár: így tüntettek a diákok a Parlamentnél

Több mint kétezren tüntettek az Alkotmány utcában az oktatáspolitika következetlensége, a diákok túlterheltsége, a felvételi rendszer igazságtalansága ellen. Képek.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.