"Sikeresen gyilkolják a diákok agyát" - tényleg leterheltek a magyar középiskolások? Közoktatás
Eduline

"Sikeresen gyilkolják a diákok agyát" - tényleg leterheltek a magyar középiskolások?

Tényleg túlterheltek a magyar diákok? Túl sok órájuk van, túl sok leckét kapnak? Vagy éppen ellenkezőleg: lenne még mit belepasszírozni a tantervekbe?

Ahogy arról korábban beszámoltunk, „Ne menj suliba!” címmel szerveznek demonstrációt január 19-ére a Kossuth térre. A diákok kezdeményezésére szerveződött tiltakozás az oktatási rendszer gyenge pontjaira, többek között a tanulók túlterheltségére, magas óraszámára szeretnék felhívni a figyelmet.

Kiürülnek az iskolák január 19-én? Demonstrációt szerveznek

„Ne menj suliba!" címmel szerveznek demonstrációt január 19-ére a Kossuth térre. A diákok kezdeményezésére szerveződött tiltakozás az oktatási rendszer minőségére akarja felhívni a figyelmet. Az atv.hu azt írja, a szervezők több ezer résztvevőre számítanak. „Elegünk van, hogy a 19.

Az Eduline olvasói is leírták véleményüket, a kommentek közül válogattunk.

Támogatom a fölösleges, lexikális ismeretek csökkentésének elvárását - azok összefüggéseinek felismerését, annak alkalmazására való képesség növelését viszont kívánatosnak tartom.

Sírnak, hogy sokáig vannak a suliban, meg mert leterheltek. Ha meg 2-kor kibocsájtják a suliból, akkor azért sírnak, mert nincs felügyelet. Ha nincs délutáni foglalkoztatás, akkor majd a szülő szervez a gyereknek.

Én még szombatonként is jártam iskolába, volt, hogy váltott műszakban. Gyerekek, teher alatt nő a pálma.

Egy hatéves diáknak miért kell hat órát végignyögnie? - döbbenetes óraszámok

Miért baj, ha egy elsős általános iskolásnak napi hat órája van? Tud-e készülni az érettségire és a nyelvvizsgára egy középiskolás, ha hetente kétszer-háromszor nyolc tanórát kell végigülnie? Olvasói vélemények és beszámolók. Ahogy arról korábban beszámoltunk, Sulyok Blanka, a Tanítanék Mozgalom az ATV-nek múlt héten azt mondta, nagyon sok szakértő egyetért abban, hogy csökkenteni kellene a tananyagot.

Nagyon sajnálom a diákokat, s egyben gyermekeimet ,akik pont ebben a cipőben járnak. Minden nap 8 óra, egyszer 9 a nulladik órában. 70 perc a suli nem messze Pesttől. 6-kor kelés, du.fél ötre haza. Ebéd, egy szusszanásnyi szünet, biológiai, higéniai szükségletek és máris este 6 óra. Másnapra tanulni, vacsi, fürdés. Hol lenne egy sportolás, különóra, családi esti beszélgetés.

Lehet óraszámokkal dobálózni, de nagyon nem mindegy, hogy a diákok mivel töltik az időt. A naponta változó iskolai környezet, a rossz tankönyvek, a fölösleges magolás és a poroszosan bájos frontális oktatás már kis óraszámban is sikeresen gyilkolják az agyat, és nagyon fárasztóak tudnak lenni.

Igen, nekem is mindig az jut eszembe, hogy még szombaton is volt tanítás; tagozatos osztályban szombat kivételével minden nap 6 óránk volt - és akkor is volt házi feladat, lecke még hétvégére is! Senki nem sajnált bennünket, - még mi sem magunkat - mert tudtuk, hogy ez az élet rendje! Ráadásul nem csak tanulgattunk, hanem megtanultunk dolgokat! Nagyon nagy tisztelet a mai kivételeknek! Tények nélkül meg kíváncsi lennék, hogy mik között lehet összefüggéseket találni! De be tudtuk osztani az időnket; futotta játékra, olvasásra, mozira - viszont nem kellett még órákat lógni a közösségi oldalakon! Mert most az a fő életcél sokak számára!

Az én iskolai éveimben az órák 50 percesek voltak, hosszú szünet nem volt, és szombaton is volt tanítás. Nem a gyerekeket kell kérdezni, hogy mit akarnak, mert a végén nem járnak iskolába.

Nagyon úgy néz ki, nem minden pedagógus kap karácsonyi jutalmat Közoktatás Kurucz Tünde

Nagyon úgy néz ki, nem minden pedagógus kap karácsonyi jutalmat

Van olyan tankerület, ahol több mint bruttó 112 ezer forintos jutalmat kapnak a pedagógusok karácsonyra, más tankerületekben pedig közölték, hogy idén nem lesz karácsonyi pulykapénz, sőt arra is akad példa, ahol még a karácsonyi ünnepségre is a pedagógusok viszik a házi süteményt.