Ennyire szomorú reklámot rég nem láttunk - a nap videója Közoktatás
Eduline

Ennyire szomorú reklámot rég nem láttunk - a nap videója

Hatásos reklám arról, hogyan vesszük el a lányok kedvét a tudományos és a műszaki pályától. Ez a nap videója.

"Nehogy koszos legyen a ruhád!", "ne piszkold össze magad", "vigyázz, inkább hagyd, hogy a bátyád csinálja" - ehhez hasonló figyelmeztetésekkel veszik el a lányok kedvét a tudományos és mérnöki pályázól az amerikai telekommunikációs cég, a Verizon reklámja szerint.

Valami történik az általános iskola és az egyetem között: a hatásos videó szerint a negyedikes lányok 66 százalékát érdekli a tudomány és a matematika, ezzel szemben az egyetemek műszaki szakos hallgatóinak mindössze 18 százaléka nő.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.