Ilyen feladatokat kapnak az írásbeli vizsgán a középiskolába felvételiző diákok Közoktatás
Eduline

Ilyen feladatokat kapnak az írásbeli vizsgán a középiskolába felvételiző diákok

December 7-ig lehet jelentkezni a középiskolai központi felvételi vizsgára – a diákok matematikából és magyar nyelvből adnak számot tudásukról. Milyen feladatokra kell készülniük? Mutatjuk.

A középiskolák az elmúlt hetekben közzétették felvételi tájékoztatójukat, amelyekből kiderül, melyik intézmény teszi kötelezővé a jelentkezők számára a központi írásbeli felvételit. Az Oktatási Hivatal adatai szerint a középiskolák 64 százaléka döntött úgy, hogy a jelentkezőket – részben – a központi felvételi vizsga eredménye alapján rangsorolják majd.

Az írásbeli vizsgákra 2018. december 7-ig lehet jelentkezni annál a középiskolánál, ahol a jelentkező a vizsgát meg szeretné írni.

Az írásbeli felvételi vizsgákat a négy-, öt-, hat- és nyolcosztályos középiskolákban 2019. január 19-én 10 órától tartják – az elmúlt évek feladatsorait és javítókulcsait pedig itt nézhetitek meg.

A 2019-es középiskolai felvételiről itt találjátok legfrissebb cikkeinket, a HVG középiskola rangsorát pedig itt rendelhetitek meg.

Középiskolai felvételi lépésről lépésre: hol nézhetitek meg a teljes iskolalistát?

December 7-ig lehet jelentkezni a központi középiskolai felvételi vizsgára, de egyelőre azt sem tudjátok, milyen gimnáziumok, szakgimnáziumok és szakközépiskolák működnek a környéken? Mutatunk egy keresőt, ahol település és iskolatípus alapján is lehet böngészni. Használjátok az Oktatási Hivatal keresőjét: többek között intézménynév, város, megye, képzéstípus alapján is szelektálhattok.

 

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.