"Bentlakásos" iskolában tanulnak a szegény családban élő 6-10 évesek Közoktatás
MTI

"Bentlakásos" iskolában tanulnak a szegény családban élő 6-10 évesek

Ebben az évben már nyolc kollégium vesz részt az általános iskolás korú, hátrányos helyzetű tanulók számára elindított Kollégium Plusz programban - jelentette be az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára a nyírteleki Kedvesházban csütörtökön.

Czibere Károly emlékeztetett, a tavaly elindított, három évig tartó modellprogramban a kollégiumi körülmények között élő 6 és 10 év közötti, szegény családban élő gyermekek oktatását és továbbtanulását támogatják.

A 110 millió forintos keretösszegű projektbe évente 200-250 gyermek kerülhet be - mondta az államtitkár, hozzátéve, az eddigi kedvező tapasztalatok miatt a résztvevő kollégiumok számát idén szeptembertől két intézménnyel nyolcra bővítik

A program lehetőséget teremt arra, hogy a kollégiumokban szociális munkások és szakemberek bevonásával a gyerekek egy olyan környezetben tudnak nevelkedni, ahol lesz esélyük a felemelkedésre - fogalmazott Czibere Károly. A kormány a projekt ideje alatt minden évben biztosítja a 110 millió forint pályázati támogatást.

Mint mondta, a Kollégium Plusz elsődleges célja, hogy megelőzzék a szegény családban élő gyermekek és a tartós rászorultságban élők lemorzsolódását a köznevelési intézményekből, továbbá segítsék a kollégiumi körülmények között nevelkedő gyerekek továbbtanulását.

Vinnai Győző, a térség fideszes országgyűlési képviselője az eseményen elmondta, a helyi Kedvesház és a Kollégium Plusz "egymásra talált", mivel Nyírteleken húsz éve zajlik az a pedagógiai program, ami a település külterületéről kollégiumi rendszerben zárkóztatja fel a nehéz családi körülmények között élő gyerekeket.

A nyírteleki Kedvesházban mintegy huszonöt, különböző korú gyerek lakik hétfőtől péntekig iskolaidőben. A kollégiumban egyedi pedagógiai program szerint nevelik a gyerekeket, családsegítő szerepe révén kapcsolatot tart fenn az iskola, a kollégium és a család között - olvasható az intézmény honlapján.

Siralmas eredmények: egyre több a lemorzsolódó és gyengén teljesítő diák

Emelkedett az olvasás terén alulteljesítő diákok és a lemorzsolódók száma is - derül ki az Európai Bizottság adataiból. A Világggazdaság azt írja, az Európai Bizottság magyar oktatásról készült legfrissebb jelentése alapján Magyarországon 2010 óta emelkedik az iskolaelhagyók aránya: 2013-hoz képest 2016-ig 11,9 százalékról 12,4 százalékra nőtt az arány, az uniós átlag 2016-ban 10,7 százalékos volt.