A brit iskolaigazgatók szövetsége döntött úgy, hogy nem képesek megfelelő szintű oktatást nyújtani a diákoknak, és megfelelő munkakörülményeket a tanároknak, ezért bevezetnék a négy és fél napos iskolai hetet.
Azért döntött így az iskolaigazgatók szövetsége, mert az oktatásra szánt, átszámítva 3 milliárd értékű finaszírozási hiány szerintük nem teszi lehetővé a mostani körülmények fenntartását - írja a csalad.hu. A brit kormány más állásponton van, szerintük még soha nem fordítottak annyit az oktatásra, mint most.
Mi sem szeretnénk a 4 és fél napos iskolahetet, de egyszerűen kétségbe vagyunk esve” – hangsúlyozta a BBC szerint Graham Frost, hozzátéve, hogy a biztos működéshez szükséges lehet a tanárok óraszámának csökkentése.
A négy és fél napos iskolai hét nem csak a diákok szempontjából kínál alternatívát, hanem a fizetéscsökkentés és az elbocsátások elkerülésének is megoldása lehet.
A négy és fél napos tanítási hét az utolsó lehetőség, hiszen nem szeretnénk a jelenleginél kevesebbet nyújtani a gyermekeknek, szülőknek, családoknak és a kollégáinknak sem” – ezt már egy másik igazgató, Clem Coady tette hozzá.
Az ügyben még nem született döntés.
A 4 napos iskolahéttől javulna a diákok teljesítménye
Egy új kutatás arra a megállapításra jutott, hogy ha lecsökkentenék az iskolai hetet ötről négy naposra, sokkal javulna a diákok tanulmányi teljesítménye, különösen matekból. A Georgia és Montana államok egyetemének kutatói a negyedikes és ötödikes diákok eredményeit vizsgálták meg olvasásból és matematikából úgy, hogy csak négynapos iskolahetet vezettek be a számukra.