Minél alacsonyabb a szülők iskolai végzettsége, annál rosszabb esélyekkel indul a diák az iskolarendszerben.

Nagy Péter Tibor szociológus, oktatáskutató kedden a Budapesti Corvinus Egyetemen, ahol azt a tanulmányát mutatta be, amelyben azt vizsgálta, hogyan alakultak a hazai iskolázottsági egyenlőtlenségek a 2011-2016-os időszakban - írja a Népszava.
Az adatokból többek között az derült ki, hogy az általános iskolai előrehaladásnál a nyolc osztálynál kevesebbet végzett szülők gyermekei 2011-ben 3,6-szoros hátrányban voltak a magasabb iskolai végzettségű szülők gyermekeihez képest, ez a hátrány 2016-ra 4,3-szorosra nőtt. A hátrányos helyzetű települések lakosai 2016-ban 1,1-szer nagyobb hátrányban voltak, mint 2011-ben.
A kutatás ugyanakkor arra is rámutatott: az átlagnál lényegesen jobban javultak az egyetemi és főiskolai végzettségű családfők gyerekeinek esélyei.