Siralmas körülmények: a világ iskoláinak felében sem víz, sem vécé nincs Közoktatás
MTI

Siralmas körülmények: a világ iskoláinak felében sem víz, sem vécé nincs

A világ iskoláinak csaknem a felében hiányoznak az alapvető higiéniai feltételek, nincs ivóvíz, toalett vagy mosdó - figyelmeztettek szakértők az ENSZ Gyermekalapja (UNICEF) és az Egészségügyi Világszervezet (WHO) hétfőn közzétett közös jelentésében.

Mintegy 900 millió gyerek néz szembe az alapvető higiéniai feltételek hiányával oktatása során, ami miatt fokozott egészségügyi kockázatoknak vannak kitéve - szögezte le a jelentés. Az általános és középiskolák közel egyharmadában nincs hozzáférés biztonságos ivóvízhez, ami mintegy 570 millió gyereket érint. 

A világ iskoláinak csak egyharmadában vannak megfelelő mellékhelyiségek, ami több mint 620 millió gyereknek nehezíti meg tanulmányait. Gyakorlatilag minden ötödik általános iskolában és minden nyolcadik középiskolában nincsenek meg a szükséges higiéniai körülmények.

A legrosszabb a helyzet Szubszaharai Afrikában és Délkelet-Ázsiában. A jelentés kiemelte: kifejezetten a serdülő lányokat éri hátrány, akik a menstruáció ideje alatt kimaradnak az iskolából, mert ott nincsenek tisztálkodásra alkalmas létesítmények. Dél-Ázsiában az iskolás lányok harmada hiányzik ilyenkor az iskolából.

A Világbank tavaly jelezte, hogy az adott országokban meg kell négyszerezni az ivóvízellátásra és higiéniára szánt összegeket.     Szakértők szerint a fennálló helyzeten könnyen lehet javítani, ha a politika prioritásként jelöli meg e hiányosságok kiküszöbölését.

Félmillió gyerek jutott reménytelen helyzetbe

Becslések szerint félmillió rohingja gyermek nem jut megfelelő iskolához Bangladesben, reménytelenül és frusztrációkkal tele nőhet fel, ha nem javulnak az oktatás finanszírozásának feltételei - közölte csütörtökön az UNICEF, az ENSZ gyermekalapja.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.