"A rendszer teljes csőd" - felmond a Farkasréti Általános Iskola igazgatója Közoktatás
Eduline

"A rendszer teljes csőd" - felmond a Farkasréti Általános Iskola igazgatója

Az igazgató hosszú levélben indokolja döntését, amelyet a diákoknak és szüleiknek is elküldött, azt írja, levele egy segélykiáltás a többi állami fenntartású iskoláért.

Beadta lemondását a Farkasréti Általános Iskola igazgatója – írja a 444.hu. Fazekas László hosszú, 9 oldalas levélben indokolta meg döntését, amelyet a Dél-Budai Tankerületi Központ Intézményi Tanácsán kívül az iskola diákjainak és szüleiknek is elküldött.

Lemondásához jeligét is választott, Babits Mihály szavait idézi:

mert vétkesek közt cinkos aki néma”.

Az igazgató szerint a rendszer teljes csőd, a pedagógusok reménytelen helyzetbe kerültek, a diákok pedig túlterheltek, ilyen körülmények között pedig nem tudja tovább vezetni az intézményt. Az igazgató azt írja, lemondó levele egy segélykiáltás a többi állami fenntartású iskoláért, pedagógusaiért és vezetőiért, de leginkább a jelenlegi és leendő diákokért. 

Úgy véli, hiába a hivatástudat, a rendszer olyan szinten terheli túl őket, hogy így nem lehet tanítani. Szerinte a pedagógus életpálya modell megbukott. Ír arról is, milyen problémákkal kell a vezetőknek - így neki is -szembenéznie, említi többek közt a tanárok alacsony bérét, a pedagógushiányt és a támogatás hiányát. 

Nem látszik remény arra, hogy a távozó pedagógusok helyett megfelelő szakembert tudjunk felvenni” - írja.

 Fazekas Lászlót 2013-ban a Magyar Arany Érdemkereszttel tüntette ki Áder János köztársasági elnök a gyermekvédelem, valamint a közoktatás területén végzett kimagasló teljesítménye elismeréseként.

Tizenöten felmondtak egy budapesti gimnáziumban

Tömegesen mondtak fel a dolgozók nyáron a Budapest IX. kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnáziumban - írja a 168 Óra. A lap szerint a korábbi igazgató, Kormos László újbóli igazgatói kinevezését nem támogatta a gimnázium tantestülete, az általános iskolai munkaközösség viszont igen.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.