Hárommilliárd forintot költ iskolai hangszerekre a kormány Közoktatás
MTI

Hárommilliárd forintot költ iskolai hangszerekre a kormány

Hárommilliárd forintot szán a kormány a magyar iskolák hangszerállományának megújítására - írja szerdai számában a Magyar Idők.

A lap felidézi, hogy a kormányzat támogatásáról Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere számolt be a mindennapos éneklésről rendezett szeptemberi konferencián Budapesten. A tárcavezető akkor elmondta, hogy csaknem hatvan új iskolai kórus alakulhat meg a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) pályázati támogatásával. Az erre a célra 100 millió forintos kerettel kiírt pályázat a meglévő kórusok közül több mint 220-at támogat. A pályázat célja az iskolai énektanulás kultúrájának megerősítése.

A lap kiemeli, hogy a kormány döntése értelmében a Kodály-program részeként az idén mind az 59 tankerületi központban egyenként két-két darab akusztikus pianínót szereznek be, összesen 118 millió forint értékben.

A zenei nevelés hozzájárul a személyiség harmonikus fejlődéséhez, az esztétikai-művészeti tudatossághoz, és jobb terhelhetőséget, kitartó munkát eredményez - indokolta a lapnak a tárca a zenei nevelés fontosságát.

Jön a mindennapos éneklés az iskolákban, de énekórából nem lesz heti öt

Nem lesz minden nap énekóra - mondta a mindennapos éneklésről szervezett konferenciát hétfőn Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere. Az eseményen Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere hangsúlyozta: a mindennapos éneklés nem jelent mindennapi kötelező énekórát. "Nem plusz terhekről beszélünk, hanem plusz lehetőségekről" - mondta.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.