Rengeteg iskola kap új zongorát és elektromos zongorát Közoktatás
Eduline

Rengeteg iskola kap új zongorát és elektromos zongorát

A hangszercsere-programban 2018-ban 2,5 milliárd forintot fordítanak arra, hogy az iskolákban olyan hangszereket tudjanak beszerezni, amelyek javítják a zenei képzés minőségét. Erről Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere beszélt hétfőn a Zeneakadémián egy szakmai konferencián.

Szeretnénk, ha jövőre folytatódna a program, hogy valóban minőségi javulást tudjunk elérni az iskolai hangszerállományban. A zenei nevelés javítja a személyiség harmonikus fejlődését, a terhelhetőséget, fejleszti az esztétikai, művészeti tudatosságot és a kifejezőkészséget" - mondta Balog Zoltán Az eszközellátottság jelentősége a művészetoktatási intézményekben című rendezvényen.

Maruzsa Zoltán, az Emmi köznevelésért felelős helyettes államtitkára kiemelte: idén az alapfokú művészeti iskolák 50 százalékának egy-egy pianínót biztosítanak, a zeneművészeti szakgimnáziumok fele zongorát kap, minden második általános iskola és a zeneművészeti szakgimnázium pedig elektromos zongorához jut.

Hárommilliárd forintot költ iskolai hangszerekre a kormány

Hárommilliárd forintot szán a kormány a magyar iskolák hangszerállományának megújítására - írja szerdai számában a Magyar Idők. A lap felidézi, hogy a kormányzat támogatásáról Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere számolt be a mindennapos éneklésről rendezett szeptemberi konferencián Budapesten. A tárcavezető akkor elmondta, hogy csaknem hatvan új iskolai kórus alakulhat meg a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) pályázati támogatásával.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.