A terrorizmussal hozza össze a Toldit a hatodikos irodalomkönyv Közoktatás
Eduline

A terrorizmussal hozza össze a Toldit a hatodikos irodalomkönyv

Érdekes kérdésre kell válaszolniuk azoknak a hatodikos diákoknak, akik az OFI irodalomkönyvéből tanulják a Toldit.

Joggal ítéljük el a mai terrorizmust éppúgy, mint Miklós tettét. A mindenfajta jognál mélyebb igazságérzet azonban jól tudja: a sarokba szorított, megalázott, felbőszített kutya harapni fog. Szerinted mi az oka az egyre jobban terjedő terrorizmusnak?

- ezt a kérdést teszi fel Alföldy Jenő és Valaczka András tankönyve, az Irodalom 6. Olvasókönyv a Toldi kapcsán. A 444.hu azt írja, a tankönyvet az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet adta ki 2015-ben. Többek között ezt állítják a könyvről: „továbbgondolásra, önálló vélemény megfogalmazásra ösztönöznek az elemzett szemelvények problémafelvetéseihez kapcsolódó rövid, esszészerű írások, amelyek különböző szakterületekről vagy épp a mindennapi életből hoznak példákat.”

Ezt tanulják a nyolcadikasok földrajzból: menekültek Olaszországban

Egy nyolcadikos állami földrajzkönyvben a menekültáradat a fő tudnivaló Olaszországról, a kiadó szerint azért, hogy a tanuló naprakész ismeretekkel rendelkezzen - írja a 24.hu. Korábban a 24.hu írta meg, hogy egy 8. osztályos általános iskolásoknak szánt állami földrajzkönyv az Olaszországgal kapcsolatos legfontosabb információk között nagyjából azt emeli ki, hogya fővárosa Róma, Afrika irányából óriási menekültáradattal kell megküzdenie, és „jelenleg 4 300 000 menekült él az országban".

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.