Kimutatták: káros a sok házi feladat Közoktatás
Eduline

Kimutatták: káros a sok házi feladat

A rendszeres házi feladat növeli a matematika és természettudományos teljesítményt, de csak akkor, ha nem túl sok. Egy óránál többet nem érdemes tanulni otthon.

Az OECD-kutatás rámutatott arra, hogy hatalmas eltérés van a különböző országok diákjainak házi feladattal töltött ideje között. A finn és a koreai gyerekek heti kevesebb, mint három órát töltenek házival - márpedig e két ország oktatási teljesítménye hagyományosan a legjobbak között van évtizedek óta. A sereghajtók között találjuk viszont – több mint hat órával – Magyarországot. Ijesztően túlterheltek a magyar iskolások egy felmérés szerint

A nemzetközi oktatásvizsgálatok általánosságban azt mutatják, hogy bizonyos mennyiségű és minőségű házi feladat a legtöbb országban javítja az átlag tanulói teljesítményeket, de az összefüggés egyáltalán nem egyértelmű. Több országban – többek közt Svájcban, az USA-ban, Horvátországban – kifejezetten negatívan hat a sok házi a vizsgaeredményekre- írta a hvg.hu.

Még több cikk a házi feladatról

Ezért ne használjátok a Wikipédiát beadandókhoz: a legnagyobb bakik

Rengeteg házi feladatot kapnak a magyar diákok

Nem adhatnának házi feladatot az általános iskolásoknak?

Ez utóbbihoz csatlakozik a Journal of Educational Psychologyban most nyilvánosságra hozott spanyol kutatás is, amely szerint a házi feladat mennyisége egy darabig ugyan növeli a tanulói teljesítményeket, de ha a 14 éves diákok napi több mint egy órát tanulnak otthon, az már nem hat pozitívan a matematikai és természettudományos eredményeikre. Sőt, a teljesítmények inkább csökkennek.

Magyar szakemberek elmondták, az sem mindegy, milyen típusú – gyakoroltató vagy kreatív, elgondolkodtató – házi feladatról van szó. A diákok számára ugyanis leginkább az utóbbi lehet hasznos, ennek ellenére az előbbi az általános.

És ne feledjük: a spanyol diákok kettő óra után hazamennek, míg – elvileg – a magyar társaik 16 óráig az iskolában vannak. Ha az itteni iskolások a 8 órás intézményben töltött idő után még 1-2 órát a házi feladattal töltenek, az már jóval több „munka”, mint a felnőttek átlagos 8 órája.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!