Kimutatták: káros a sok házi feladat Közoktatás
Eduline

Kimutatták: káros a sok házi feladat

A rendszeres házi feladat növeli a matematika és természettudományos teljesítményt, de csak akkor, ha nem túl sok. Egy óránál többet nem érdemes tanulni otthon.

Az OECD-kutatás rámutatott arra, hogy hatalmas eltérés van a különböző országok diákjainak házi feladattal töltött ideje között. A finn és a koreai gyerekek heti kevesebb, mint három órát töltenek házival - márpedig e két ország oktatási teljesítménye hagyományosan a legjobbak között van évtizedek óta. A sereghajtók között találjuk viszont – több mint hat órával – Magyarországot. Ijesztően túlterheltek a magyar iskolások egy felmérés szerint

A nemzetközi oktatásvizsgálatok általánosságban azt mutatják, hogy bizonyos mennyiségű és minőségű házi feladat a legtöbb országban javítja az átlag tanulói teljesítményeket, de az összefüggés egyáltalán nem egyértelmű. Több országban – többek közt Svájcban, az USA-ban, Horvátországban – kifejezetten negatívan hat a sok házi a vizsgaeredményekre- írta a hvg.hu.

Még több cikk a házi feladatról

Ezért ne használjátok a Wikipédiát beadandókhoz: a legnagyobb bakik

Rengeteg házi feladatot kapnak a magyar diákok

Nem adhatnának házi feladatot az általános iskolásoknak?

Ez utóbbihoz csatlakozik a Journal of Educational Psychologyban most nyilvánosságra hozott spanyol kutatás is, amely szerint a házi feladat mennyisége egy darabig ugyan növeli a tanulói teljesítményeket, de ha a 14 éves diákok napi több mint egy órát tanulnak otthon, az már nem hat pozitívan a matematikai és természettudományos eredményeikre. Sőt, a teljesítmények inkább csökkennek.

Magyar szakemberek elmondták, az sem mindegy, milyen típusú – gyakoroltató vagy kreatív, elgondolkodtató – házi feladatról van szó. A diákok számára ugyanis leginkább az utóbbi lehet hasznos, ennek ellenére az előbbi az általános.

És ne feledjük: a spanyol diákok kettő óra után hazamennek, míg – elvileg – a magyar társaik 16 óráig az iskolában vannak. Ha az itteni iskolások a 8 órás intézményben töltött idő után még 1-2 órát a házi feladattal töltenek, az már jóval több „munka”, mint a felnőttek átlagos 8 órája.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Hány percet telefonozhat, tabletezhet egy gyerek naponta? Campus life Kurucz Tünde

Hány percet telefonozhat, tabletezhet egy gyerek naponta?

Milyen hosszú távú következménye lehet, ha egy kisgyerek túl sokat van az online térben? Mikor lehet okoseszközt adni először a gyerek kezébe? Hogyan lehet kimozdítani a legkisebbeket a való világba? Dr. Konok Verával, az Alfa Generáció Labor vezetőjével és társalapítójával beszélgettünk.