A hőhullámok rossz hatással vannak a tanulók teljesítményére, állapították meg a Harvard, a UCLA és a Georgiai Állami Egyetem kutatói, akik tízmillió amerikai tanuló vizsgaeredményeit nézték át a 2001-2014-es időszakból, és vetették össze az eredményeket az időjárási adatokkal.
Megállapításuk szerint "jelentős összefüggés" mutatkozik a hőhullámok és a romló teljesítmény között - írja a 444.hu.
A kutatók még azt is ki tudták számolni, hogy 1°F, vagyis 0,55°C fok hőemelkedés egy százalékkal rontotta a vizsgaeredményeket. Azt is megfigyelték, hogy 21°C-nál melegebb időben már romlani kezdtek az eredmények.
Az is megfigyelhető, hogy igazán a kánikula rontja le a tanulók eredményeit, 32°C-nál melegebb időben gyorsuló ütemű volt a romlás.
A hőség nagyobb hatással van a szegény, vagy kisebbségi családból érkezőkre - a kutatók szerint azért, mert a gazdagabb családok és iskolák hamarabb közbeavatkoznak a romló eredmények láttán - írják.
A kutatók szerint a hőség azért lehet hatással a diákokra, mert a nagy melegben a gyerekek "zavartabbak, zaklatottabbak és nehezebben fókuszálnak".
Teljes kudarc az iskolák államosítása? Hatalmas a különbség a diákok teljesítménye között
A 2011-ben elkezdett átalakítást azzal indokolták, hogy csökkenti majd a különbségeket a városokban, illetve községekben élő diákok teljesítménye között. Ez a különbség azóta éppenséggel nőtt - írja a hvg.hu. „Azokban az iskolákban érezhető a diákok teljesítményének javulása, amelyek önkormányzati fenntartásban voltak, de államiba kerültek" - vonta meg decemberben a szövegértési képességeket vizsgáló PIRLS-felmérés eredményét Palkovics László oktatási államtitkár.