Zárolta egy alapítványi iskola vagyonát a NAV Közoktatás
MTI

Zárolta egy alapítványi iskola vagyonát a NAV

Házkutatás után zárolta az egyik Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei alapítványi iskolának, valamint vezetőinek vagyonát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), a gyanú szerint az intézmény visszaélt a tanulói után kapott állami támogatással - közölte az adóhivatal Észak-alföldi Regionális Bűnügyi Igazgatóságának sajtóreferense kedden az MTI-vel.

Jánvári-Stefán Regina százados elmondta, a pénzügyi nyomozók 2009-re visszamenőleg vizsgálták a szabolcsi településen működő alapítványi iskola tevékenységét. Az iskola a Magyar Államkincstártól éveken keresztül igényelt és kapott állami támogatást olyan tanulók után, akiknek egy része soha nem járt az oktatási intézménybe, másik részük pedig jóval túllépte a megengedett hiányzási keretet.

A jelentett tanulói létszám alapján az iskola mintegy 42 millió forintnyi állami támogatásban részesült - ismertette a sajtóreferens.

Elmondta, a nyomozók a helyszíni szemlén azt is észlelték, hogy volt olyan osztályterem, ahol mindössze egy diák vett részt az órán. A bizonyításhoz szükséges okiratok beszerzését követően zárolták az iskola és az intézmény vezetőinek vagyonát, 32 millió forint értékben.

 Az ügyben eddig három személyt hallgattak ki gyanúsítottként, jogosulatlan gazdasági előny megszerzése miatt - tette hozzá a sajtóreferens.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.