Kivizsgálják a roma diákok bántalmazásáról beszélő konyári tanár ügyét Közoktatás
Eduline

Kivizsgálják a roma diákok bántalmazásáról beszélő konyári tanár ügyét

"Primitívnek, mocskosnak és büdösnek" nevezte az általi tanított roma gyerekeket a konyári általános iskola...

"Primitívnek, mocskosnak és büdösnek" nevezte az általi tanított roma gyerekeket a konyári általános iskola történelemtanára. Víg Szilárd az internetre felkerült videóban beismerte: néhányszor testi fenyítést is alkalmazott a diákokkal szemben. "Olyan, hogy egyes vagy szaktárgyi figyelmeztető, az abszolút nem használ, tehát csak a fizikai erőszak. Azért párszor nekem kellett, és utána már helyrerázódott a dolog” - mondta.

A Klebersberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), amely január 1-je óta az iskola fenntartója, vizsgálatot indít az ügyben - írja a hvg.hu. Keszei Sándor, a Magyarországi Szülők Országos Egyesületének (MSZOE) elnöke elmondta: az utóbbi években csökkent a tanári agresszió mértéke - amelynek minden formája tilos -, az "érzelmi bántalmazás" azonban bevett módszer. A rossz magaviseletű gyerekeknek sokszor egyeseket osztogatnak, vagy egyszerűen hazaküldik őket. Keszei elmondta: nemcsak az etnikai, hanem a szociális helyzet és a lakóhely szerinti szegregáció is gyakori.

A tanároknak partneri viszonyt kellene kialakítaniuk a szülőkkel, és a gyerekek szociális kompetenciáinak fejlesztésére kellene koncentrálniuk - mondta L. Ritók Nóra, a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatásával foglalkozó Igazgyöngy Alapítvány igazgatója. A teljes cikket a hvg.hu-n olvashatjátok el.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.