2014. június. 25. 09:26 MTI Utolsó frissítés: 2014. június. 25. 09:25 Közoktatás

Visszatértek az iskolába a dél-koreai kompbaleset túlélői

Visszatért szerdán az iskolába az a 74 diák, aki számos iskolatársával ellentétben túlélte az áprilisi, több mint 300 halálos áldozatot követelő dél-koreai kompbalesetet.

A 16-17 éves iskolások autóbuszokkal érkeztek a Szöul egyik külvárosában, Anszanban található Danvon középiskolába, amelynek mintegy 250 tanulója és több tanára is életét vesztette a Sewol komphajó tragédiájában. A fekete-fehér egyenruhát viselő diákok szüleik kíséretében, egymás kezét fogva lépték át az iskola kapuját, többen könnyeikkel küszködtek.

"Erősen reméljük, hogy úgy tudjuk majd élni az életünket, ahogy a baleset előtt tettük. Kérem, kezeljenek bennünket normális kamaszokként" - kérte a túlélők egyik képviselője a Yonhap helyi hírügynökség tájékoztatása szerint. Egy másik tanuló azt ígérte, hogy mindig emlékezni fognak odaveszett társaikra, és ezt kérte a többi diáktól is. 

A Danvon középiskola 325 tanulója és 14 tanára is rajta volt azon a komphajón, amely április 16-án 476 emberrel a fedélzetén zátonyra futott. Az ország délnyugati partjainál történt szerencsétlenségben 304-en vesztették életüket, csak 172 utast sikerült megmenteni. 

Az életben maradt 74 Danvon-diák az utóbbi két hónapban pszichológiai kezelésben részesült. Július végére tanúként idézték be őket abban a perben, amelyet a komphajó kapitánya és legénysége ellen indítottak a balesetben viselt felelősségük miatt. Az ázsiai ország történetének legnagyobb emberi katasztrófájának számító szerencsétlenség nyomán április végén lemondott hivataláról Csung Hong Von kormányfő.

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek Közoktatás Kurucz Tünde

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek

Az ötödikesek kivételével minden évfolyamon javítottak a diákok matekból a kompetenciamérésen. Volt olyan évfolyam, ahol egy kategóriával, mintegy 50 képességponttal jobb eredmények születtek, mint egy éve. Azonban az eredményeket árnyalja, hogy nyolcadikban nőtt azoknak a száma, akik matekból még az első képességszintet sem érték el.