2011. december. 06. 12:57 MTI Utolsó frissítés: 2011. december. 06. 13:23 Közoktatás

Újabb módosítót nyújtottak be a közoktatási törvényjavaslathoz

Az általános és középfokú iskolák hetedik-tizenkettedik évfolyamain legyenek megszervezhetők a jövőben a határon túli...

Az általános és középfokú iskolák hetedik-tizenkettedik évfolyamain legyenek megszervezhetők a jövőben a határon túli kirándulások - indítványozza az Országgyűlés nemzeti összetartozás bizottsága. Jelenleg a 9-11. évfolyamokon lehet a kirándulásokat megszervezni.

A nemzeti köznevelési törvényjavaslathoz beadott bizottsági módosító indítvány indoklása szerint a korai, az általános iskola 7. évfolyamán megszervezett tanulmányi kirándulások során szerzett tapasztalatok az oktatásban hosszabb ideig hasznosíthatók, a résztvevő diákok számára már 8. osztálytól, valamint a középfokú oktatás teljes ideje alatt is hivatkozhatók.

Csete Örs, a program vezetője korábban elmondta: november közepéig már több mint ezer magyarországi hetedikes diák vett részt külhoni tanulmányi kiránduláson a Határtalanul! program keretében. Kifejtette, hogy a meghirdetett tanulmányi kirándulásokon és együttműködésekben a 2011/2012-es tanévben 16.832-en vesznek részt.

A szeptemberi programkezdéstől november közepéig már több mint ezer magyarországi hetedikes diák utazott a szomszédos országok valamelyikébe és közel 600 magyarországi és külhoni szakképző iskolás találkozott valamilyen szakmai együttműködés kapcsán. Jelezte, hogy míg tavaly 200 millió forint állt a programra rendelkezésre, idén ez az összeg 450 millió forint.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.